شهرستان ها

همایش واقفین و هیئت امنا بقاع متبرکه گناوه برگزار شد

گناوه- همایش واقفین و هیئت امنا بقاع متبرکه گناوه همزمان با دهه وقف در آستان مقدس امامزاده سلیمان بن علی (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه بعد از ظهر دوشنبه در این همایش با تبریک دهه وقف و حلول ماه ربیع الاول اظهار داشت: در قرآن کریم و تعالیم اسلامی تعابیر و فرمایشات زیادی درباره وقف و انفاق در مسیر الهی بیان شده است و وقف یکی از سنت‌های نبوی در ممالک اسلامی است.

حجت الاسلام آیت اندرزیان افزود: وقف در کشور ما دارای جایگاه بسیار والایی است و در حوزه‌های مختلف دینی و فرهنگی واقفین در عرصه وقف مایحتاج مردم را رفع می‌کنند.

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به دستور امام خمینی (ع) با تشکیل نهادهای فرهنگی و دینی و انقلابی خدماتی در زمینه وقف انجام شده است ولی هنوز فرهنگ سازی مناسب در این زمینه در کشور انجام نگرفته و این فرهنگ به طور کامل بومی سازی نشده است.

وی با تاکید بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ وقف در کشور تصریح کرد: ظرفیت‌های فراوانی در شهرها و مناطق مختلف کشور وجود دارد که نیاز است با نهادینه کردن فرهنگ وقف از آنها برای رفع نیازهای افراد نیازمند بهره برد.

حجت الاسلام اندرزیان گفت: آنچه خداوند به عنوان روزی به بندگان خود عطا فرموده باید در مسیر و راه خدا استفاده کنیم که زیباترین مسیر مصرف در راه خدا، وقف است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه با اشاره به احادیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) و آیات قرآن پیرامون باقیات صالحات و اهمیت وقف گفت: وقف صدقه جاریه است که برای واقف تا همیشه باقی می‌ماند و از باقیات صالحات است که بعد از مرگ انسان نیز قطع نمی‌شود.

در پایان این همایش از واقفین و تعدادی از هیئت امنا بقاع متبرکه گناوه به مناسبت دهه وقف تجلیل شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا