شهرستان ها

سطح زیر کشت زعفران در چهارمحال و بختیاری در حال افزایش است

شهرکرد– رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: سطح زیر کشت زعفران در چهارمحال و بختیاری در حال افزایش است.

عطاالله ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های مستعد در کشت زعفران است، اظهار کرد: ۲۲۸ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری زیرکشت زعفران قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود از این سطح حدود ۹۱۲ کیلوگرم زعفران برداشت شود.

وی افزود: با توجه به اقلیم هوایی و توپوگرافی استان، زعفران تولید شده در چهارمحال و بختیاری از کیفیت، عطر و قدرت رنگ‌دهی بالایی برخوردار است.

وی به اشتغال و درآمد زایی بالای این محصول اشاره کرد و گفت: زعفران علاوه بر منبع درآمد برای کشاورزان باعث ایجاد اشتغال افراد زیادی در فصل برداشت می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به مزایای متعدد کشت زعفران، عنوان کرد: زعفران از گیاهان با مصرف کم آب است و مزیت‌های بسیاری دارد ضمن اینکه دوره رشد این گیاه و فیزیولوژی آن به‌گونه‌ای بوده که از بارش‌ها برای تأمین نیاز آبی خود استفاده می‌کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: گیاه زعفران در تمامی نقاط استان کشت می‌شود و با استقبال و رغبت کشاورزان در سال‌های اخیر به خاطر ارزش افزوده بالای این محصول، کشت زعفران در حال افزایش می‌باشد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا