بین الملل

نامه دولت مستعفی یمن به سازمان ملل علیه ایران


سایت خبری وابسته به دولت مستعفی یمن، مستقر در عربستان سعودی، گزارش داد که این دولت نامه‌ای علیه ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارسال کرده است.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سایت خبری وابسته به دولت مستعفی یمن (مستقر در عربستان سعودی) «سبأ»، شامگاه امروز (دوشنبه)،‌ گزارش داد که دولت «عبد ربه منصور هادی» نامه‌‌ای علیه ایران به سازمان ملل ارسال کرده است.

در این نامه ادعا شده است که ایران یکی از افراد خود را به صورت قاچاقی به یمن ارسال کرده است و او را به عنوان سفیر در دولت صنعاء تعیین کرده است.

در ادامه این گزارش ادعا شده است که این اقدام صریحا با حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد از جمله قطعنامه شماره «۲۲۱۶» مخالفت می‌کند.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که پیشتر، «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که «حسن ایرلو» سفیر تام الاختیار و فوق العاده جمهوری اسلامی ایران در یمن وارد صنعاء شده و بزودی رونوشت استوارنامه خود را به آقای «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی و استوارنامه خود را به آقای «مهدی مشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن تقدیم خواهد کرد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا