بین الملل

بیم ابتلا به کرونا همسر ماکرون را نیز روانه قرنطینه کرد


رسانه‌ها از قرنطینه رفتن همسر رئیس جمهوری فرانسه به دلیل ملاقات وی با شخصی که آزمایش کرونای او مثبت بوده، خبر دادند.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری دوشنبه شب به وقت تهران از به قرنطینه رفتن همسر «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه  به عنوان اقدام پیشگیرانه  در ارتباط با بیماری کرونا خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» دفتر«بریژیت ماکرون» همسر امانوئل ماکرون اعلام کرد به دنبال ملاقات بریژیت ماکرون با فردی در 15 اکتبر (پنجشنبه 24 مهر) که آزمایش کرونای او مثبت بوده و علائمی از این بیماری را داشت، اینک همسر رئیس جمهوری فرانسه قصد دارد به قرنطینه برود.

دفتر همسر رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرده که بریژیت ماکرون مطابق با توصیه‌های مقامات بهداشتی ، به مدت هفت روز در قرنطینه خواهد بود. گفته می‌شود بریژیت ماکرون در این مرحله هیچ علائمی از بیماری کرونا را ندارد.

 صلیب سرخ جهانی  به تازگی با هشدار درباره همه گیری شدید کرونا در اروپا بر لزوم اتخاذ تدابیر مناسب از سوی دولت‌ها و رعایت نکات بهداشتی از جمله زدن ماسک و حضور نیافتن در تجمعات تاکید کرد.صلیب سرخ جهانی مستقر در «ژنو»  اعلام کرد که آزمایش کرونای بیش از هفت میلیون نفر در اروپا مثبت اعلام شده است.

«بریژیت ابستین» رئیس صلیب سرخ اروپا با هشدار در این زمینه بر لزوم اقدامات جامع، حفظ فاصله گذاری اجتماعی، عدم حضور در تجمعات، ماسک زدن، شستن دست و قرنطینه شخصی در صورت بیماری تاکید کرد.  41 کشور از 54 کشور اروپایی طی دو هفته گذشته جهش 10 درصدی ابتلا به کرونا را ثبت کرده و در 23 کشور افزایش موارد به بیش از 50 درصد رسیده است. حدود 250 هزار نفردر اروپا بر اثر بیماری کووید-19  جان خود را از دست داده‌اند. (جزئیات بیشتر)

 انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا