ورزش

لیگ قهرمانان اروپا| پذیرایی پاری‌سن‌ژرمن از منچستریونایتد با انگیزه انتقام/ گام اول بارسلونا برای اعاده حیثیت با کومان

فصل جدید رقابت‌‌های لیگ قهرمانان اروپا امشب در حالی آغاز می‌شود که نایب قهرمان فصل گذشته رقابت‌ها با انگیزه انتقام‌گیری میزبان شیاطین سرخ است و بارسلونا با مربی جدیدش سعی در جبران رسوایی فصل قبل دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رقابت‌های فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا امشب (سه‌شنبه) با برگزاری 8 دیدار در گروه‌های E، F،G و H آغاز می‌شود که بدون شک مهمترین آنها در گروه H گروه هشتم و آخر رقابت‌هاست، جایی که پاری‌سن‌ژرمن نایب قهرمان فصل گذشته رقابت‌ها میزبان منچستریونایتدی است که پس از یک فصل غیبت دوباره به لیگ قهرمانان برمی‌گردد تا موفقیتی نظیر آنچه فصل گذشته در لیگ اروپا با صعود به مرحله نیمه نهایی کسب کرد را این بار در مهمترین تورنمنت قاره اروپا تکرار کند.در طرف مقابل اما پاری‌سن‌ژرمن میزبان شاید انگیزه‌های بیشتری برای کسب هر سه امتیاز این بازی خانگی داشته باشد، انگیزه‌ای که با چاشنی انتقام‌جویی همراه است.

ششم مارس امسال (16 اسفند 98) بود که مارکوس رشفورد مهاجم انگلیسی منچستریونایتد با انتشار یک پست در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام سالگرد دستاورد تاریخی تیمش در پارک دو پرنس را با طرفداران خود جشن گرفت. دقیقاً یک سال قبل از آن او در دقایق تلف شده نیمه دوم بازی تیمش در پارک دو پرنس در دور برگشت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا پنالتی‌ای را به گل تبدیل کرد که مسبب پیروزی 3 بر یک شیاطین سرخ شد. با آن پیروزی من‌یونایتد باخت 2 بر صفر خانگی‌اش در دور رفت آن مرحله را جبران کرد و در کمال بهت و ناباوری هواداران PSG که برای برپایی جشن صعود آماده شده بودند، راهی مرحله یک چهارم نهایی نشد.

 

اگرچه پاری‌سن‌ژرمن فصل گذشته با صعود به فینال طلسم چندین ساله‌ ناکامی‌هایش برای صعود از مرحله یک چهارم نهایی را شکست اما این تیم مترصد فرصتی برای انتقام‌گیری بابت آن شکست خانگی از شیاطین سرخ بود که از قضا حواشی و جنجال‌هایی هم به همراه داشت. امسال نه تنها تجربه پاری‌سن‌ژرمن از حضور در لیگ قهرمانان اروپا بیشتر شده بلکه یک برگ برنده بزرگ به نام نیمار هم در اختیار دارد. ستاره برزیلی خط حمله تیم توماس توخل دو سال پیش هر دو بازی رفت و برگشت تیمش مقابل شیاطین سرخ را از روی سکوها تماشا کرد اما الان صرفنظر از یک اتفاق غیرمترقبه همه چیز برای قرار گرفتن او شیاطین سرخ مهیا و او سراپا انگیزه است تا به میهمان انگلیسی نشان دهد که اگر دو سال پیش هم او در زمین بازی بود، داستان آن مصاف به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

گام اول بارسلونا برای اعاده حیثیت با کومان

خاطره باخت 8 بر 2 بارسلونا در آخرین بازی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا هنوز از ذهن هیچ یک از هواداران این تیم پاک نشده است اما از آن زمان تا کنون اتفاقات و تغییرات زیادی در این تیم رخ داده است. به جز جدایی تعدادی از ستاره‌های این تیم مانند لوئیس سوارس، آرتورو ویدال، آرتور ملو و ایوان راکیتیچ، کادر فنی این تیم هم متحول شده و مربی بزرگتری مانند رونالد کومان آمده تا به تیم دوران بازیگری‌اش برای جبران رسوایی که با کیکه ستین تجربه کرد را جبران کند.

فرصتی خاص با مسی با تجدید خاطره‌ای تلخ

این بازی برای کاپیتان بارسایی‌ها لیونل مسی هم یک فرصت خاص است. در حالی که رونالدو به دلیل ابتلا به کرونا از همراهی یوونتوس در هفته اول لیگ قهرمانان است و شاید هفته دوم را هم از دست بدهد، مسی این فرصت را دارد که با گلزنی در بازی خانگی امشب فاصله 15 گله خود با صدرنشین جدول رده‌بندی برترین گلزنان لیگ قهرمانان را کم کند. مسی اما شاید هنوز فراموش نکرده باشد که اولین رویارویی‌اش با مجارستانی‌ها برای او چندان خوشایند نبود. او سال 2005 در 18 سالگی زمانی که اولین بازی ملی‌اش را برای آرژانتین انجام داد، تنها دو دقیقه پس از ورودش به میدان کارت قرمز گرفت و اخراج شد.

چشم امید بانوی پیر به پیرلو

25 سال در چنین روزهایی بود که میرچه‌آ لوچسکو سرمربی حال حاضر دیناموکیف، در اینتر به آندره‌آ پیرلو برای اولین بار فرصت بازی در سری A را داد. آن زمان پیرلو 16 ساله بود و یک جوان خام و کم تجربه. دو دهه و نیم از آن زمان گذشته و حالا پیرلو دوباره اولین بازی‌اش را در حالی تجربه می‌کند که لوچسکو او را زیر نظر دارد با این تفاوت که این بازی در لیگ قهرمانان است و لوچسکو در جبهه مخالف و در نقش رقیب، نه حامی. پیرلوی 41 ساله که در پایان فصل گذشته جانشین مائوریتزیو ساری شد، شاید برای پایان دادن به انتظار 24 ساله یوونتوس مربی تازه‌کاری باشد اما از نگاه استاد سابقش پیرلو کسی نیست که به خاطر تازه‌کار بودن بتوان او را دستکم گرفت. لوچسکوی 75 ساله که امشب در کیف میزبان پیرلو و یاران اوست، درباره اولین باری که پیرلو را در حال بازی کردن دید گفت:«پیرلو باوررنکردنی بود و پخته درست مانند چیزی که الان هست». با این حال باید دید که آیا پیرلو در اوکراین می‌تواند مچ استاد سابقش را بخواباند ان هم در حالی که بزرگترین ستاره تیمش و متخصص بازی در لیگ قهرمانان یعنی کریستیانو رونالدو را در اختیار ندارد؟

برنامه کامل هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا

سه‌شنبه

گروه E
رن (فرانسه) – کراسنودار (روسیه) 22:30 به وقت تهران
چلسی (انگلیس) – سویا (اسپانیا) 23:30

گروه F
زنیت (روسیه) – کلوب بروژ (بلژیک) 20:25
لاتزیو (ایتالیا) – دورتموند (آلمان ) 22:30

گروه G
دیناموکیف (اوکراین) – یوونتوس (ایتالیا) 20:25
بارسلونا (اسپانیا) – فرنتس‌واروش (مجارستان) 22:30

گروه H
پاری‌سن‌ژرمن (فرانسه) – منچستریونایتد (انگلیس) 22:30
لایپزیگ (آلمان) – استانبول‌ باشاک‌شهیر (ترکیه) 22:30

چهارشنبه

گروه A
سالزبورگ (اتریش) – لوکوموتیو مسکو (روسیه) 20:25
بایرن مونیخ (آلمان) – اتلتیکو مادرید (اسپانیا) 22:30

گروه B
رئال مادرید (اسپانیا) – شاختار دونتسک (اوکراین) 20:25
اینتر (ایتالیا) – بوروسیا مونشن‌گلادباخ (آلمان) 22:30

گروه C
المپیاکوس (یونان) – مارسی (فرانسه) 22:30
منچسترسیتی (انگلیس) – پورتو (پرتغال) 22:30

گروه D
آژاکس (هلند) – لیورپول (انگلیس) 22:30
میتلند (دانمارک) – آتالانتا (ایتالیا) 22:30

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

 

خبرگزاری تسنیم

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا