بین الملل

سناتور فرانسه لایحه «شناسایی رسمی جمهوری قره باغ» را ارائه می کند

یکی از قانونگذاران در پارلمان فرانسه از قصد خود برای تدوین و ارائه یک لایحه پیشنهادی جهت به رسمیت شناختن جمهوری خودخوانده قره باغ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سناتور «والری بایه»، یکی از قانونگذاران در پارلمان فرانسه، روز دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد یک لایحه پیشنهادی به مجلس سنا ارائه کند که بر اساس آن، دولت فرانسه جمهوری خودخوانده قره باغ را به رسمیت بشناسد.

طرح این لایحه در حالی صورت می‌گیرد که درگیری نظامی میان نیروهای آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ از پایان ماه میلادی گذشته (سپتامبر) همچنان ادامه دارد.

سناتور بایه در یک پیام توئیتری نوشت: «مخالفت با پیشروی آذربایجان در منطقه قره باغ مخالفت با گسترش اسلام ترکیه در سرتاسر اروپاست. این هفته، من در مجلس سنا لایحه‌ای را مطرح خواهم کرد که [جمهوری] قره باغ را به رسمیت می‌شناسد و اقدامات ترکیه و آذربایجان را محکوم می کند».

این در حالی است که «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه هفته گذشته در مصاحبه با روزنامه فیگارو گفت که فرانسه باید در قبال مناقشه قره باغ موضعی میانه اتخاذ کند.

گفتنی است که از زمان شروع مجدد مخاصمه و درگیریها میان باکو- ایروان در منطقه قره باغ از ماه گذشته، دولت ترکیه به حمایت از آذربایجان متعهد شده است.

لازم به ذکر است که جمهوری خودخوانده قره باغ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی اعلام استقلال کرد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا