دانش و فناوری

آسیب پذیری امنیتی در انواع مرورگرهای اینترنتی


آن دسته از کاربران اینترنت که از مرورگرهای مبتنی بر موتور کرومیوم مانند کروم و اج استفاده می کنند، باید مراقب خطرات یک حفره امنیتی خطرناک باشند.


به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اسلش گیر، آسیب پذیری مرورگرهای اینترنتی کروم و اج باعث شکل گیری فایلی به نام دی باگ . لاگ می شود. این فایل بر روی رایانه های رومیزی نصب شده و مشکلاتی را ایجاد می کند.

تا پیش از این تصور می شد این مشکل به سیستم عامل ویندوز بازمی گردد و مربوط به مایکروسافت است، اما حالا مشخص شده این نقص ارتباطی با شرکت مذکور ندارد.

* نحوه حل مشکل

پاک کردن فایلی که بدین شیوه تولید می شود موجب نقص و اختلال در عملکرد مرورگرهای اینترنتی می شود. بررسی ها نشان می دهد این نقص اولین بار در ماه اکتبر رخ داده بود و مربوط به همه رایانه های مجهز به ویندوز 10 است.

برای حل مشکل ناشی از ایجاد این فایل کاربران باید Win+R را فشار دهند. در مرورگر اج عبارت %localappdata%MicrosoftEdgeUser DataCrashpad و در مرورگر کروم عبارت %localappdata%GoogleChromeUser DataCrashpad را تایپ کنند. سپس همه چیز را در پوشه CrashPad پاک کنند و در نهایت رایانه را از نو راه اندازی کنند.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا