دانش و فناوری

مدرنا: استفاده از واکسن کرونا تا سال آینده میسر نیست


مدیر ارشد اجرایی واکسن سازی مدرنا گفت: انتظار می‌رود نتایج موقت آزمایش واکسن کووید ۱۹ در ماه نوامبر اعلام شود، اما استفاده از واکسن این شرکت ممکن است تا سال آینده میسر نباشد.


به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از رویترز،  «استفان بنسل» مدیر ارشد اجرایی واکسن سازی مدرنا به وال‌استریت‌ژورنال گفت:  انتظار می‌رود نتایج موقت آزمایش واکسن کووید ۱۹ در ماه نوامبر انجام شود و دولت ایالات متحده می‌تواند در ماه دسامبر خود را به استفاده اضطراری برساند.

بنسل در کنفرانس سالانه Tech Live همچنین گفت: نتایج کافی از مطالعه بیشتر طول می‌کشد و اجازه دولت برای استفاده از واکسن ممکن است تا سال آینده میسر نباشد.

در این گزارش آمده است که نخستین تجزیه و تحلیل موقت از اثر واکسن زمانی اتفاق می‌افتد که ۵۳ نفر در کل مطالعه دچار علامتی از کووید ۱۹ شوند.

در این گزارش به نقل از بنسل آمده است: «نخستین تحلیل ممکن است در ماه نوامبر اتفاق بیفتد، اما پیش بینی دقیق اینکه در کدام هفته رخ می‌دهد دشوار است، زیرا این موضوع به تعداد افراد بستگی دارد».

ماه گذشته میلادی بنسل به فایننشال تایمز گفته بود که مدرنا آماده نیست زودتر از ۲۵ نوامبر از واکسن COVID-۱۹ خود برای استفاده اضطراری استفاده کند.

این شرکت در بیانیه رسمی که در ۱۶ سپتامبر منتشر شد، اعلام کرد فاز سوم آزمایش بالینی واکسن کووید ۱۹ با حضور ۲۵ هزار و ۲۹۶ نفر آغاز شده است. از این تعداد ۱۰ هزار و ۲۵ نفر دوز دوم واکسن را نیز دریافت کرده‌اند.

مدرنا ماه گذشته گفته بود، آماده تولید ۲۰ میلیون دوز از واکسن آزمایشی خود تا پایان سال است.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا