بین الملل

سودان از حواله مبلغ درخواستی واشنگتن خبر داد تا از لیست تروریسم خارج شود


نخست‌وزیر سودان اعلام کرد مبلغی را که واشنگتن برای خط زدن نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم درخواست کرده، به این کشور حواله شده است.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر سودان، شامگاه روز (دوشنبه)، در سخنرانی خود از واریز مبلغ درخواستی واشنگتن خبر داد.

این اعلام پس از آن است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، شامگاه روز گذشته در توئیتی اعلام کرد: «یک خبر فوق‌العاده! دولت جدید سودان که در حال حرکت در مسیر پیشرفت‌های بزرگ است با پرداخت ۳۳۵ میلیون دلار به قربانیان و خانواده‌های تروریسم موافقت کرد».

به گزارش پایگاه خبری شبکه «روسیا الیوم»، عبدالله حمدوک نخست‌وزیر سودان در این ارتباط اعلام کرد که خسارت‌ مربوط به قربانیان انفجار دو سفارت آمریکا در کنیا و تانزانیا در سال ۱۹۹۸ برای حذف نام سودان از فهرست تروریستی آمریکا حواله شده است.

نخست‌وزیر سودان همچنین در پاسخ به توئیت ترامپ ضمن تشکر از او،‌ گفت: «بسیار منتظریم که ترامپ رسما به کنگره این مسئله (حذف نام سودان)‌ را ابلاغ کند».

سودان از بیش از یک سال پیش در تلاش است از فهرست سیاه وزارت خارجه آمریکا برای کشورهایی که اصطلاحاً «حامیان تروریسم دولتی» خوانده می‌شود، خارج شود.

دولت آمریکا با قرار دادن سودان در این فهرست از سه دهه پیش موجب قطع ارتباط نظام مالی سودان با بانک‌های جهانی شده است. 

در گفت‌وگوهایی که چند روز پیش در ابوظبی میان مذاکره‌کنندگان آمریکا و سودان برگزار شد طرف آمریکایی یکی از شرایط خروج از فهرست سیاه مذکور را عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرد. 

منابع صهیونیستی مدعی شدند که پس از حذف نام سودان از فهرست تروریستی، عادی‌سازی روابط سودان با تل‌آویو اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ص


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا