سیاسی

جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس علنی می‌شود/شفافیت در آرای نمایندگان

عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: در جلسه امروز این کمیسیون، مواد مرتبط با علنی شدن و پخش زنده مذاکرات کمیسیون‌های مجلس به تصویب رسید.

علی اصغر عنابستانی در گفتگو با خبرنگار مهر،  با اشاره به جلسه صبح امروز کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس، گفت: در این جلسه طرح ۹ ماده‌ای شفافیت آرای نمایندگان در دستورکار قرار گرفت که ۴ ماده از آن به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه مواد مرتبط با علنی شدن و پخش زنده مذاکرات کمیسیون های تخصصی مجلس به تصویب رسید، افزود: همچنین نمایندگان سازمان صدا و سیما مجاز شدند که متناسب با مباحثی که قرار است در کمیسیون‌های مجلس مطرح شود، در این جلسات حضور یابند و مباحث را برای عموم مردم اطلاع‌رسانی کنند.  

عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همچنین بر اساس مصوبه امروز این کمیسیون، مقرر شد که مباحث کمیسیون‌ها به صورت مکتوب و صوتی اطلاع‌رسانی شود، اظهار داشت: علاوه بر این، رأی‌گیری نمایندگان در جلسات کمیسیون‌ها هم باید به صورت سیستمی و شفاف باشد و به ‌گونه‌ای که مشخص باشد نظر نمایندگان به طرح‌ها و لوایح مختلف چه بوده است.

وی تصریح کرد: سایر مواد این طرح هم صبح فردا بررسی و تصویب خواهد شد تا با تکمیل بررسی جزئیات، این طرح در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا