جامعه

آلودگی صوتی معضل اساسی منطقه ۱۰/ هفت چنار آسیب جدی دیده است

عضو شورای اسلامی شهر تهران مشکل اساسی منطقه ۱۰ را آلودگی صوتی دانست و گفت: اولین پرونده ثبت میراث طبیعی در این منطقه به نام هفت چنار ثبت شده اما به این میراث آسیب جدی وارد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه ۱۰ در جلسه دویست و چهل و چهارم شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مشکل اساسی این منطقه آلودگی صوتی است این مساله را به دلیل همجواری با فرودگاه مهر آباد عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته ۵۰ پروژه محلی را در سطح شهر افتتاح کرده‌ایم، گفت: اینکه می‌گوئیم به شورایاری‌ها اهمیت بدهیم، برای این است که راه رسیدن به زندگی مطلوب با هزینه کم را بالا می‌برد.

وی افزود: این منطقه به لحاظ ساختار فرهنگی متفاوت است و از دوران مغول در این منطقه دانشگاه بوده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اولین پرونده ثبت میراث طبیعی در این منطقه به نام هفت چنار بوده است، ابراز داشت: فضای سبز در این منطقه اولویت دارد و با توجه به اینکه هفت چنار هویت منطقه است اما عناصر هویتی آن در حال آسیب دیدن است، و باید به آن توجه شود.

مسجد جامعی ابراز داشت: با وجود اینکه این منطقه دارای انارستان بوده است، این میراث طبیعی در حال از بین رفتن است و قنات‌ها و روستا و فضای سبز به دلیل همجواری با چند بزرگراه در معرض نابودی است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا