جامعه

راه‌های حفظ امنیت کودکان در فضای مجازی چیست؟


رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا راهکارهای پیشگیرانه مبنی بر حفظ امنیت و حریم خصوصی کودکان در فضای مجازی را تشریح کرد.


سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس با  اعلام این مطلب که باید امنیت و حریم خصوصی کودکان در فضای مجازی حفظ شود، اظهار داشت:‌کودکان و نوجوانان به واسطه سن کم و عدم تسلط و آگاهی و دانش کافی در فضای مجازی می‌توانند قربانی آسیب‌ها و تهدیدات شوند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: برای حفظ امنیت و حریم خصوصی کودکان در فضای مجازی باید راهکارهای پیشگیرانه‌ای را لحاظ کرد؛ از جمله اینکه تنظیم امنیتی و حریم خصوصی دستگاه‌هایی که در اختیار کودکان است را فعال کرده و آنها را بررسی کرد.

وی گفت: والدین باید برای استفاده کودکان از فضای مجازی قانون گذاشته و به صورت دوره‌ای و با استفاده از نرم‌افزارهای مانیتورینگ بر فعالیت کودکان نظارت داشته باشند.

سرهنگ رجبی خاطرنشان کرد: محدود کردن دسترسی کودکان به تصایر خصوصی و مراقبت در ارسال تصاویری که در فضای مجازی منتشر می‌کنند از جمله دیگر راهکارهای حفظ امنیت کودکان در فضای مجازی است.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا