جامعه

بی‌توجهی مسئولان درباره وقوع سیلاب در سلطان‌آباد

خوشاب ـ شهردار سلطان‌آباد از سال ۹۳ درباره وقوع سیلاب در سلطان‌آباد هشدار می‌دهد اما به ادعای وی، تاکنون هیچ مسئولی جواب نامه‌های او را نداده است.

به گزارش خبرنگار مهر، با نگاهی به تاریخچه وقوع حوادث در سلطان‌آباد از جمله جاری شدن سیلاب‌ها به سمت بستر سلطان‌آباد، مرکز شهرستان خوشاب و خانه‌های پایین دست در سال ۹۶ و حضور شبانه بسیاری از مسئولان برای پیشگیری از حوادث به خوبی می‌توان دریافت شهر سلطان‌آباد در گذر ایام با توسعه و خانه سازی در اطراف آن و تخریب سیل بند جنوبی که از گذشته، حصار تقریباً امنی را برای آن به وجود آورده بود، در مسیر سیل و تخریب قرار گرفته که نیاز است مسئولان ادارات مختلف برای آن تمهیداتی را بیندیشند.

مرتضی رهنمافر، شهردار سلطان‌آباد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: علی رغم پیگیری‌های فراوان که از طریق اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی، منابع طبیعی و امور آب سبزوار، آبخیزداری و فرمانداری انجام داده‌ایم، تاکنون هیچ اقدامی نشده و کلیه مکاتبات این اداره بی پاسخ مانده است.

وی با اشاره به خطر بسته شدن مسیر جاری روان آب‌ها در جنوب شهر سلطان‌آباد توسط دستک راه‌آهن سلطان‌آباد به سبزوار و هدایت تمام آب‌های منطقه از کنار برخی از پل‌ها به داخل شهر اضافه کرد: از سال ۹۳ وقوع سیلاب‌ها و جاری شدن روان آب‌های بالادست سلطان آباد به داخل شهر را به مسئولان مختلف شهرستانی و استانی هشدار داده‌ایم ولی تاکنون هیچ مسئولی جواب نامه‌ها و هشدارها را نداده است.

شهردار سلطان آباد با اشاره به نامه فرمانداری، گفت: در ۲۵ فروردین سال جاری مجدداً طی نامه‌ای به فرماندار خوشاب نوشتم به دلیل احداث دستک راه آهن از سمت جنوب شهر، وقوع سیلاب‌ها و روان آب‌ها شهر را تهدید می‌کند.

وی با تاکید به در خطر بودن درمان بستر شهرستان خوشاب به عنوان یکی از مراکز حساس شهری در صورت وقع سیل و سیلاب عنوان کرد: از تمام مسئولان مرتبط در این قضیه خواهشمندیم قبل از اینکه حادثه‌ای رخ دهد به داد مردم و شهر سلطان‌آباد برسند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا