شهرستان ها

لزوم تلاش برای کاهش آمار طلاق در لامرد

لامرد- مسئول مؤسسه‌ بهارنکو در شهرستان‌های لامرد و مهر گفت: لامرد در موضوع طلاق رتبه دوم فارس را دارد که همه دستگاه ها باید برای کاهش این آمار تلاش کنند.

سیدمحمدصادق حقایقی در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با پیشینه این مرکز گفت: این مؤسسه ذیل نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با حمایت استانداری فارس و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با مصوبه هیأت دولت در سفر به استان فارس در سال ۱۳۸۹ تأسیس شد.

او گفت: این طرح به عنوان طرح موفق کشوری توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی شناخته شدو درسال ۱۳۹۶ مقرر شد وزارت بهداشت و وزارت کشور و دیگر دستگاه‌های اجرایی این طرح را در کل کشور راه اندازی کنند، که در سال ۹۶ در شهرستان‌های لامرد و مهر این مؤسسه آغاز به فعالیت کرد.

حقایقی گفت: با توجه به اینکه شهر لامرد رتبه دوم طلاق را در استان دارد، با همکاری فرمانداری، امام جمعه محترم، دادگستری، ناحیه مقاومت سپاه، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، اداره فرهنگ و ارشاد، اداره‌یبهزیستی و تمامی ادارات، و نهادها و ارگان‌های ذیربط در هر دو شهرستان، تمام همت و تلاش خود را بکار می‌گیریم تا طلاق در این دو شهرستان را به پایین‌ترین حد ممکن برسانیم.

حقایقی رسالت اصلی این مؤسسه را تحکیم بنیان خانواده و برگزاری کلاس‌های آموزشی و مشاوره قبل از ازدواج، حین ازدواج و بعد از ازدواج دانست و گفت: کاهش آمار طلاق، آموزش، پژوهش و مشاوره در تمامی ابعاد مربوط به خانواده را از دیگر اهداف این مؤسسه دانست.

وی ارتقای سلامت روانی جامعه، آشنایی زوجین با حقوق طرفین، حل اختلافات خانوادگی را از دیگر اهداف این مؤسسه برشمرد و گفت: توانمندسازی خانواده‌ها در جهت حل مشکلات خانوادگی، کمک و مشاوره به افراد در انتخاب همسر، افزایش آگاهی پسران و دختران آمادی ازدواج را از اهداف و برنامه‌های دیگرِ در دست اجرای این مؤسسه معرفی کرد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا