شهرستان ها

۵۰۰ هکتار زمین در سیستان و بلوچستان به زیر کشت کلزا رفت

زاهدان- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کشت پاییزه دانه روغنی کلزا تاکنون در سطح ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، امان الله طوقی اظهار داشت: کشت پاییزه دانه روغنی کلزا تا کنون در سطح ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان‌های خاش، تفتان و میرجاوه انجام شده است.

وی با بیان اینکه کشت این محصول از مهر آغاز و تا نیمه آذر ادامه دارد، افزود: در شهرستان‌های تفتان، ایرانشهر، بمپور، دلگان و راسک کشت پاییزه کلزا انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب سیستان و بلوچستان برداشت کلزا نیز از اواخر اسفند آغاز و تا نیمه دوم اردیبهشت ادامه دارد.

وی تصریح کرد: به منظور افزایش خودکفایی کشور از این محصول و کاهش واردات امسال با مشارکت کشاورزان و آستان قدس رضوی ۲ هزار هکتار کلزا به صورت قراردادی کشت خواهد شد.

طوقی افزود: تاکنون افزون بر ۱۵ تن بذر کلزا در سیستان و بلوچستان تهیه و بین کشاورزان منطقه درحال توزیع است.

وی با بیان اینکه کلزا در بین دانه‌های روغنی از درصد روغن بالایی برخوردار استف گفت: این گیاه در تناوب با زراعت گندم و جو و همچنین کاهش بیماری‌ها، آفات و رویش علف‌های هرز در مزارع تأثیر بسزایی دارد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا