جامعه

تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان ایثارگران در دستور کار است

رشت- معاون رئیس جمهور با اشاره به حل مشکل خدمات دهی بیمه تکمیلی به ایثارگران، گفت: تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان ایثارگران در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید اوحدی صبح سه شنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گیلان اظهار کرد: امروز موضوعات مسکن و حل بخشی از معضل اشتغال ایثارگران و ساماندهی گلزار شهدای استان را پیگیری خواهیم کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به تأمین زمین ۱۵۰۰ مسکن برای ایثارگران استان گیلان، بیان کرد: در حوزه اشتغال نیز برای دو هزار نفر از ایثارگران گیلانی اشتغال ایجاد می‌کنیم.

وی به وجود مشکلات در حوزه درمانی اشاره و تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های ما ضعف خدمات دهی بیمه تکمیلی بود لذا با یکی از بیمه‌های فعال در کشور برای ارائه خدمات درمانی تکمیلی به ایثارگران قرارداد بسته ایم.

اوحدی ادامه داد: تفاهم نامه‌ای با وزیر رفاه، کار و تعاون اجتماعی منعقد شد که طی آن کلیه مراکز درمانی تأمین اجتماعی باید با بیمه دی قرارداد ببندند و اگر مرکزی اعلام کند با این سازمان بیمه قرار داد نمی‌بندد مرتکب تخلف شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه مجلس یازدهم مجلس قوی و فراکسیون ایثار و شاهد آن از قوی‌ترین فراکسیون‌ها در سال‌های اخیر است، گفت: تبدیل وضعیت شرایط استخدامی فرزندان ایثارگران در مراکز دولتی و خصوصی نیز از سایر برنامه‌های است.

وی تصریح کرد: در قانون برنامه ششم تاکید شده دولت موظف است فرزندان ایثارگر و جانباز بالای ۷۰ درصد را استخدام کند و امیدوارم که با پیگیری‌های مستمر شاهد تحول جدی در حوزه اشتغال جامعه ایثارگری باشیم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا