ورزش

نام فغانی سال قبل در لیست قرار گرفت/برگشتم چون کار من اجرایی نیست

سرپرست کمیته داوران با بیان اینکه قرار نیست داوران خودشان تست کرونا بدهند، گفت: اگر به فدراسیون برگشته ام به این خاطر است که کارم اجرایی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون اصفهانیان درباره دلیل بازگشتش به کمیته داوران فدراسیون فوتبال باوجود قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: من که این کار را نمی‌کنم! تصمیم گیرنده اعضای هیات رئیسه هستند. فیفا و کنفدراسیون آسیا می‌گویند رئیس کمیته داوران باید عضو هیات رئیسه باشد. به خاطر همین هفت سال بودیم ولی مسائلی پیش آمد که استراحت کنیم! ما سرباز این مملکت هستیم و هرجا بخواهند خدمت می‌کنیم.

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال که با رادیو تهران گفتگو می‌کرد، درباره انتقاد مجلس و پیشکسوتان از وی به خاطر بازگشتش به کمیته داوران تصریح کرد: خیلی از پیشکسوتان و روسای کمیته‌های داوری سراسر کشور به من پیام دادند و اظهار خوشحالی کردند. نمی‌شود گفت پیام بد هم نداشتم ولی شاید آنها یک درصد بودند! مجلس هم اگر چیزی گفته آن موقع هم اعلام کرده بودم اگر حضورم در کمیته داوران کار اجرایی قلمداد می‌شود کناره گیری می‌کنم ولی بررسی‌ها انجام و مشخص شد مسئولیت من اجرایی نبوده. ما از فدراسیون نه حقوق می‌گیریم نه اتاق داریم. ما اصلاً آنجا مستقر نیستیم و نهایتاً یک یا دو روز در ماه و هفته برای سیاست گذاری برویم. کار اجرایی را دپارتمان انجام می‌دهد.

وی در خصوص قرار گرفتن نام علیرضا فغانی در لیست بین المللی داوری ایران تاکید کرد: بعضی‌ها می‌گفتند نام فغانی از لیست خارج می‌شود در حالی که مهرماه سال گذشته نام فغانی در لیست سال ۲۰۲۰ قرار گرفت.

سرپرست کمیته داوران در پاسخ به این سئوال که آیا نام فغانی بازهم در لیست داوران بین المللی ایران قرار می‌گیرد؟ تاکید کرد: کمیته داوران باید این را بررسی کند و هیات رئیسه فدراسیون تصمیم بگیرد.

اصفهانیان درباره اینکه عنوان شده بود داوران باید خودشان تست کرونا بدهند و فدراسیون تعهدی ندارد، گفت: اصلاً چنین چیزی نیست. دیروز هم با آقای نبی دبیر فدراسیون صحبت کردم. ایشان هم می‌گفت این‌طور نیست که تعهدی به داوران نداشته باشیم. چنین چیزی نمی‌شود. بحث این بود که داوران وقتی قضاوت می‌کنند بگویند با رضایت خودمان این کار را کرده‌ایم نه اینکه ما تعهدی نداریم. همانطور که باشگاه‌ها به بازیکنان و مربیان خود تعهد دارند ما هم به داوران متعهد هستیم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا