شهرستان ها

مسئولان به مناطق سیل زده خراسان جنوبی رسیدگی کنند

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر رسیدگی ویژه به مناطق سیل زده استان تاکید کرد و گفت: ظرفیت های قانونی و کارشناسی برای جبران خسارت ها مد نظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علیرضا عبادی ظهر سه شنبه در نشست بررسی مشکلات روستای سیل زده کوچ و حومه از توابع شهرستان بیرجند با بیان اینکه نقش اصلی این چنین جلساتی بیان مشکلات موجود از طرف مردم و ارائه اقدامات صورت گرفته از سمت مسئولین است، اظهار داشت: تمامی اقدامات باید بر اساس قانون دنبال شود.

وی با بیان اینکه آسیب های وارده به شبکه برق و آب و تلفن؛ باید از طریق وزارت‌خانه ها و ادارات کل مربوطه پیگیری شود، عنوان کرد: کشاورزانی که مزرعه خود را بیمه کرده‌اند هم باید برابر قانون؛ سازمان های بیمه پاسخگو آنها باشند.

وی با اشاره به اینکه هنگام وقوع سیل مسئولین مدیریت بحران در بازه زمانی تعریف شده اقدامات مورد نیاز جهت جلوگیری از خطرات را انجام می دهند، گفت: طبق گزارشات رسیده این فعالیت ها صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: مواردی نیز باید مدنظر قرارگیرد که اگر چنانچه در گذشته به حریم رودخانه تجاوز شده و باعث به وجود آمدن خطراتی شده است؛ باید برای بازسازی این خساراتی که شکل گرفته کار مهندسی و کارشناسی شده صورت پذیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در این راستا به نحوی عمل شود که نه به املاک مردم تحمیلی صورت بگیرد و نه در آینده دوبارهشاهد این چنین فاجعه‌هایی باشیم.

حجت الاسلام عبادی گفت: باید در جریان کارشناسی ها هم مسئولین ذیربط دولتی و هم معتمدین محلی و هم مالکین حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه آنچه که مربوط به بازگشایی قنوات است باید با همکاری مردم صورت بگیرد، تصریح کرد: اعتبارات در این حوزه ملی است در دست مسئولین رده‌های متوسط استان نیست اما نباید در این زمینه کوتاهی هم انجام شود.

وی با بیان اینکه در سطح کشور سالهاست که رایج است اگر حادثه ای اتفاق می افتد معمولاً بیش از آنچه که اتفاق می افتد را گزارش می‌دهند، گفت: برای گزارش دادن آنچه که واقعاً رخ دادهنه بیشتر و نه کمتر را باید گزارش کرد.

حجت الاسلام عبادی بیان داشت: تمامی اقدامات صورت گرفته جهت جبران خسارات وارده باعث دلگرمی مردم می شود ولی باید همه‌ی این اقدامات در چهارچوب قوانین مربوطه صورت پذیرد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا