شهرستان ها

روزانه۱۸۰۰ آزمایش کرونا در آذربایجان غربی انجام می گیرد

ارومیه – رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: روزانه یک‌هزار و ۸۰۰ آزمایش در خصوص بیماری کرونا در استان انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد آقازاده ظهر سه شنبه در سی و دومین جلسه استانی مدیریت و مقابله با کرونا اظهار کرد: تاکنون ١٠٠ هزار و ٢٢١ مورد آزمایش تشخیص کووید ١٩ در این استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۴٢ هزار و ٧١٠ مورد از این تعداد مثبت و حدود ۵۸ هزار مورد منفی بوده است، افزود: ظرفیت روزانه آزمایشگاه‌های این استان قابل ارتقا به یک‌هزار و ٧٠٠ تا ٢ هزار مورد آزمایش تشخیصی کرونا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: طی ۲ روز گذشته، سی تی اسکن بیمارستان طالقانی ارومیه به عنوان مرکز اصلی درمان بیکاران کرونایی راه اندازی شد که اثر بسیاری در تشخیص بهتر خواهد داشت.

آقازاده تاکید کرد: در کنار توسعه بخش‌های تشخیصی در استان، همراهی مردم در رعایت پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی برای مقابله با کرونا ضروری است و نباید به خود اجازه بدهیم که بار بیشتری روی دوش کادر درمانی باشیم.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: ٢٠ کارگاه کوچک و متوسط تولید ماسک در این استان فعال کرده‌ایم و روزانه ١٧٠ هزار ماسک را به صورت روزانه تولید و تحویل دانشگاه علوم پزشکی می‌شود.

سردار حبیب شهسواری بیان کرد: طی این مدت بسته‌های معیشتی به ارزش هر بسته پنج میلیون ریال بین آسیب دیدگان کرونا توزیع شده است.

سردار مسعود خرم نیا فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی نیز در این نشست گفت: بازرسی‌ها در تمامی جوانب از نظر کنترل و مدیریت بیماری کرونا در استان انجام می‌گیرد تا نگرانی در این خصوص وجود نداشته باشد.

جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی با حضور وزیر بهداشت و مسؤولان استانی و حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران برگزار شد و حاضران به ارائه گزارش و بیان نظرها و پیشنهادات خود پرداختند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا