بین الملل

اتهام‌زنی بن‌زاید و پامپئو به ایران در آغاز گفت‌وگوی راهبردی امارات و آمریکا


وزیر خارجه امارات در مراسم آغاز به کار گفت‌وگوهای راهبری ابوظبی و واشنگتن مدعی شد که ایران همچنان منطقه را تهدید می‌کند.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در مراسم آغاز گفت‌وگوهای راهبردی میان امارات و آمریکا گفت که روابط میان این دو کشور عمیق است که شامل سیاست، مبارزه با تروریسم و اقتصاد می‌شود.

پامپئو که از طریق ویدئوکنفرانس صحبت می‌کرد، افزود: «به مقابله با ایران که تهدیدی بزرگ برای منطقه به شمار می‌آید ادامه می‌دهیم.»

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: «در گفت‌وگوهای راهبردی با امارات، تحولات در لیبی و یمن را مورد بررسی قرار خواهیم داد و به همکاری با امارات برای مقابله با چالش‌های متعدد در منطقه و جهان ادامه خواهیم داد.»

پامپئو در ادامه سخنان ضد ایرانی خود گفت: «به ایران اجازه دستیابی به سلاح برای تهدید منطقه و جهان را نخواهیم داد.»

«عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات نیز در این مراسم به سخنرانی پرداخت و گفت به همکاری با واشنگتن برای تقویت روابط راهبردی ادامه خواهیم داد.

وی افزود: «افراطی‌گری و تروریسم همچنان تهدیدی برای جهان به شمار می‌آید و در تلاش برای تحقق صلح و شکوفایی در منطقه هستیم.»

وزیر خارجه امارات در ادامه سخنانش مدعی شد: «ایران همچنان به تهدید منطقه ادامه می‌دهد و این موضوع باید شامل معیار مقابله با افراطی‌گری باشد.»

با پایان تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران اتهام زنی‌ها علیه تهران توسط برخی کشورهای منطقه و آمریکا افزایش یافته است.

محدودیت‌های تسلیحاتی و ممنوعیت سفر تعدادی از شهروندان و مسئولان نظامی ایران از بامداد روز یکشنبه به پایان رسید و جمهوری اسلامی ایران می‌تواند هرگونه سلاح و تجهیزات لازم را، از هر منبعی، بدون محدودیت قانونی و صرفا براساس نیازهای دفاعی خود تهیه کند و همچنین می‌تواند بر مبنای سیاست‌های خود تسلیحات دفاعی صادر کند.

انتهای پیام/ص


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا