شهرستان ها

تندباد و گردوخاک جنوب وشرق اصفهان را فرامی گیرد/کاهش۳ درجه‌ای دما

اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: تندباد و گردوخاک از فردا جمعه تا اواخر وقت روز دوشنبه بیست و چهارم مرداد ماه در نیمه جنوبی و شرق اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

محمدرضا رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: وزش باد شدید، وقوع تندباد لحظه‌ای و خیزش گردوخاک محلی، از فردا جمعه مناطق جنوب و شرق استان اصفهان و نواحی همجوار با استان‌های یزد و فارس را فرا می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تندباد و گردوخاک تا پایان روز دوشنبه بیست و چهارم مرداد ماه ادامه خواهد داشت، افزود: احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت، شکستن درختان کهنسال، افزایش آلودگی هوای مناطق درگیر و کاهش شعاع دید و نیز اختلال در تردد محورهای مواصلاتی شرق و جنوب استان طی این مدت وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: مردم به ویژه گروه‌های آسیب پذیر (سالمندان، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان سنین کمتر از پنج سال) از فعالیت و تردد در فضای باز طی این مدت خودداری کنند؛ همچنین شهروندان از توقف خودرو در اطراف درختان فرسوده بپرهیزند.

رفیعی همچنین به بارش‌های شبانه روز گذشته در برخی مناطق استان اشاره کرد و افزود: بیشترین میانگین بارشی از شهر نجف آباد با ۲۹ میلیمتر تا ساعت ۱۰ صبح امروز بوده است و پس از آن قمبوآن از توابع دهاقان با ۱۳ میلیمتر، زرین شهر ۷.۸ میلیمتر، علویجه هفت میلیمتر، حسن آباد مهردشت ۴.۵ میلیمتر، دوش خراط از توابع خوانسار چهار میلیمتر، طاد از توابع فلاورجان ۳.۶ میلیمتر، فلاورجان سه میلیمتر، تیکن از توابع گلپایگان ۲ میلی متر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بارش‌های رگباری و رعد و برق در نیمه جنوبی و غربی استان نیز کماکان تا اواخر وقت امروز ادامه دارد.

رفیعی با اشاره به اینکه دما طی ۲۴ ساعت آینده بین یک تا سه درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد، اظهار داشت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: کاشان با بیشینه دمای ۴۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با کمینه دمای ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا