شهرستان ها

خبرنگاران، نقاد و مروج امید در جامعه باشند

بیرجند-استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه خبرنگاران می‌توانند مسئولان را نقد کنند، گفت: ولی به هیچ وجه نباید مردم را با نوع انعکاس اخبار ناامید کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت ظهر پنج شنبه در دیدار با اصحاب رسانه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: خبرنگاران ما در جمهوری اسلامی با بیان دقیق مطالب در مسیر جهاد تبیین قدم برمی‌دارند.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خبرنگاران و رسانه غربی به دنبال انحراف افکار عمومی است، بیان کرد: خبرنگاری در کشورهای غربی ابزاری برای کنترل کشورها و اهداف غیرانسانی است.

قناعت گفت: در کشورهای غربی به ظاهر آزادی و دموکراسی است ولی در باطن امپراطوری رسانه‌ای آن‌ها طوری عمل می‌کند که مردم جز خواست آن‌ها چیز دیگری ادراک نکند.

وی ادامه‌داد: اما در فرهنگ دینی شخصیتی چون حضرت زینب (س) را داریم که مجاهدانه به روایتگری، جهاد تبیین و روشنگری در مسیر حقیقت طلبی پرداختند.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه کشور ما رو به جلو حرکت می‌کند، گفت: اگر در این شرایط هوشیارانه عمل نکنیم نخواهیم توانست در فصل خوشه چینی میوه تلاش ۴۰ سال را بچینیم.

قناعت اظهار کرد: خبرنگاران می‌توانند مسئولان را نقد کنند ولی به هیچ وجه نباید مردم را ناامید نکنیم.

وی با تأکید بر اینکه اصلاح شیوه توزیع یارانه‌ها شجاعت دولت بود، ادامه‌داد: دولت‌های گذشته به واسطه سختی کار حاضر به اجرا کردن کار و این جراحی اقتصادی نبودند.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: امروزه نقش اصحاب رسانه در برابر امواج مطبوعاتی دشمن بیش از هر زمان دیگر است که باید با روشنگری فضای غبار آلوده را شفاف کنند.

قناعت افزود: مدیران ادارات کل و روابط عمومی آن‌ها باید ارتباط تنگاتنگی با رسانه‌ها و خبرنگاران داشته باشند و آنان را در برابر خود نبینند.

وی گفت: در حادثه خروج قطار در محور طبس به شدت موافق حضور خبرنگاران در محل بودم چرا که در شرایط فعلی یکی از اولویت‌ها سرعت نشر اخبار دقیق و درست از حوادث است.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: من به عنوان مقام ارشد دولت در استان می‌گویم که خبرنگاران در حوزه فعالیت خود می‌توانند آزادانه عمل کنند.

قناعت با اشاره به اینکه پیگیری می‌شود تا به ۳۰ نفر از خبرنگاران برای خرید تجهیزات مورد نیاز وام ۵۰ میلیونی پرداخت شود، گفت: با همکاری دستگاه‌های مربوط چون فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیمه و راه و شهرسازی مشکلات مربوط به خبرنگاران را در جلسات متعدد دیگری پیگیری می‌کنیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا