سیاسی

طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در کمیسیون صنایع مجلس بررسی شد


سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان‌ها در نشست کمیسیون بررسی شد.


حجت اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت:  لایحه مالیات بر درآمد و دارایی فعالان اقتصادی در مناطق آزاد تجاری -صنعتی در نشست امروز مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: پس از بحث و تبادل نظر، مقرر شد جزئیات لایحه مزبور توسط کارگروه مربوطه بررسی شود.

سخنگوی کیمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: در این جلسه همچنین چند ماده از طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان‌ها با حضور دستگاه‌های اجرایی بود بررسی شد.

فیروزی بیان کرد: بررسی گزارش مرکز پژوهش‌ها با حضور رئیس این مرکز نیز در دستور کار بود که در این گزارش راهبردها و رویکردهای جدید مرکز پژوهش‌ها درباره حوزه‌های صنعت و معدن بررسی شد.

به گزارش فارس، در بخشی از طرح صیانت از فضای مجازی آمده است که هرگونه افشا، دسترسی، پردازش یا در دسترس قرار دادن داده‌ها و اطلاعات شخصی کاربران بدون رضایت صریح آن‌ها در پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی جز در موارد مصرح در قانون جرم بوده و مرتکب حسب مورد به حبس و جزای نقدی درجه ۶ محکوم خواهد شد.

چنانچه مرتکب از این بابت وجهی تحصیل کرده باشد، علاوه بر مجازات مقرر در این ماده به ضبط عواید حاصل از جرم محکوم و چنانچه این جرم را به‌عنوان حرفه خود انتخاب کرده باشد به جزای نقدی تا دو برابر مال تحصیل شده محکوم خواهد شد.

همچنین هر شخصی مبادرت به عرضه، خریدوفروش «رمز ارز» بدون مجوز بانک مرکزی نماید حسب مورد به مجازات‌های مقرر در مواد ۱۸ و ۱۸ مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز محکوم می‌شود.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا