شهرستان ها

مشارکت خیران موجب پیشرفت فوق العاده پروژه‌های علمی کشور شده است

کاشان – معاون حقوقی وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به حضور خیران در راستای حمایت از پروژه‌های علمی و تحقیقاتی شاهد یک جهش و پیشرفت فوق العاده در این عرصه در کشورمان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر علی اسلامی پناه، عصر سه شنبه در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های علمی و عمرانی دانشگاه کاشان با بیان اینکه علم و فناوری در کاشان بسیار خوب حمایت می‌شود، اظهار داشت: علم در شرایط کنونی یک ابزار قدرت برای کشورهاست و بر همین مبنا حمایت از محققان و دانشگاه‌ها در تمام دنیا به عنوان یک اصل شناخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای دستیابی به استاندارهای جهانی در همه عرصه‌ها باید از نظر بنیه علمی کشور دارای جایگاه خوبی باشد، ابراز داشت: کارهای علمی و تحقیقاتی نیاز به افرادی دارد که از پروژه‌های علمی حمایت کنند چراکه افکار بلند در محققین باید حامی و پشتیبان داشته باشد تا به نتیجه برسد.

معاون حقوقی وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به حرکت رو به جلو دانشگاه کاشان در جذب خیرین تصریح کرد: باعث خوشبختی است که کاشان در این زمینه سابقه درخشانی دارد به طوری که اولین بنیاد حامیان خیرین در حوزه علم و فناوری و پژوهش در دانشگاه کاشان تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه نهادها و سازمان‌های مختلف در کشور نتوانستند با حضور مؤثر در عرصه علم و فناوری سرمنشا تحول شوند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با حضور خیران در حمایت از پروژه‌های علمی و تحقیقاتی شاهد یک جهش فوق العاده در این عرصه هستیم.

اسلامی پناه با بیان اینکه مشارکت خیران باعث پیشرفت علمی کشور می‌شود، بیان داشت: خیران نه به دنبال سودجویی و کسب منافع هستند و نه کسی آنها را اجبار برای حمایت از محققان و پژوهشگران کرده است بلکه حضور این بزرگواران و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای انجام امور تحقیقاتی برای کشور و پیشرفت این سرزمین است.

وی با بیان اینکه حضور مؤثر خیران موجب پیشرفت در امور علمی کشور می‌شود، افزود: مشارکت خیران و دولت موجب پیشرفت و تسریع در انجام بسیاری از پروژه‌ها می‌شود.

به گزارش مهر در پایان این مراسم از تنی چند از خیران تجلیل شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا