بین الملل

واکنش عصائب اهل الحق به کشتار الفرحاتیه عراق

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق تحقیقات فوری درباره حادثه الفرحاتیه در استان صلاح الدین عراق و سپردن عاملان آن به دست قانون را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق به حوادث الفرحاتیه در استان صلاح الدین عراق واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، «قیس الخزعلی» با خانواده قربانیان حادثه الفرحاتیه ابراز همدردی نموده و شناسایی جنایتکاران و سپردن آنها به دست قانون و تحقیقات کارشناسانه و فوری بدون در نظر گرفتن شخصیت و موقعیت آنان را خواستار شد.

وی همچنین از نیروهای امنیتی از جمله حشد شعبی خواست تا برای یافتن دیگر افراد ربوده شده در جریان این حادثه تمام تلاش خود را بکار گیرند.

دبیرکل عصائب اهل الحق در عین حال از مراجع مربوط درخواست کرد که با همکاری و ارائه تسهیلات راه را برای بازگشت ساکنان مناطق الفرحاتیه، سید غریب و حومه این دو شهر به ویژه آن دسته از آوارگانی که دستشان به خود بی‌گناهان آلوده نیست به محل سکونت خود هموار کنند.

گفتنی است که نیروهای پلیس عراق اخیراً اجساد هشت شهروند ناحیه الفرحاتیه در بخش بلد واقع در جنوب تکریت را کشف کردند.

افراد یاد شده از جمله ۱۲ نفری بودند که عناصر مسلح ناشناس آنها را ربوده بودند. از سرنوشت چهار نفر دیگر هنوز اطلاعی در دست نیست.

در همین حال، حشد شعبی تاکید کرد که روند تحقیقات، دخالت داعش در کشتار منطقه الفرحاتیه در منطقه بلد استان صلاح الدین را آشکار خواهد کرد.

«قاسم الکریطی» مسئول عملیات تیپ ۴۱ حشد شعبی روز یکشنبه تاکید کرد که روند تحقیقات، دخالت داعش در کشتار منطقه الفرحاتیه در منطقه بلد استان صلاح الدین را آشکار خواهد کرد.

وی افزود: یکی از مراکز وابسته به حشد شعبی در منطقه بلد دو روز قبل در معرض حمله از سوی داعش قرار گرفت که به شهادت یکی از رزمندگان و زخمی شدن سه رزمنده دیگر منجر شد و این قبل از وقوع جنایت هولناک الفرحاتیه بود.

الکریطی تاکید کرد: تروریستها پس از حمله به سوی مناطق مسکونی عقب نشینی کردند و گروهی از شهروندان که در میان آنها افرادی از حشد عشایری که با نیروهای امنیتی و حشد شعبی همکاری داشتند، بودند را با خود بردند.

وی گفت: این جنایت اولین بار نیست که رخ می دهد و تروریستها دست به کشتار غیرنظامیان می زنند و ناحیه یثرب شاهد حملات مشابه بوده است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا