شهرستان ها

یقه سفیدها را باید شناسایی کنیم

اراک-دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک گفت: دستگاه قضا یقه سفیدها را شناسایی و با آن ها برخورد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس قاسمی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای سیاست گذاری حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: مدیر هر سازمان و نماینده حقوقی وی باید پیگیر پرونده‌ها و تخلفات حوزه کاری خود باشند و اگر کم کاری کنیم باید پاسخگو باشیم.

وی افزود: ما به عنوان متولیان امر باید پیگیری کنیم به طور مثال اگر مسیر رودخانه مورد تصرف قرار گرفت و چاه غیر مجاز حفر شود، مدیر سازمان و نماینده حقوقی وی باید در مورد بروز تخلفات در این حوزه پاسخگو باشد، سازمان بازرسی نیز به عنوان نهاد متولی نظارت بر قوانین و مقررات مسئول است و جریان امور را باید پیگیری کند و اگر اهمال و تضییع در بیت‌ المال یا جابه‌ جایی مشاهده شد، باید وارد شده و بایستی مورد به مورد پیگیری کند.

خانه‌میران را باید تعیین تکلیف کنیم

قاسمی تصریح کرد: موضوع منطقه خانه‌میران را باید تعیین تکلیف کنیم و مدیر سازمان و نماینده حقوقی وی باید سریعاً در محل فوق حضور پیدا کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک افزود: در یکی از روستاهای شهرستان اراک فردی چند هکتار زمین کشاورزی را تصرف کرده و با اینکه این زمین‌ها وقفی بوده و حق تغییر اراضی را نداشت، ساخت و ساز انجام داده است.

یقه سفید ها را باید شناسایی کنیم

قاسمی تاکید کرد: در مورد یقه سفیدها باید به دستگاه قضا کمک شود چرا که این افراد در هر سازمان یک عامل نفوذی دارند و به جان زمین‌ها افتاده‌اند. آنها کسانی هستند که مردم را فریب می‌دهند و دست به تضییع بیت المال می‌زنند.

وی رصد و ورود جدی مسئولین اداره کل راه و شهرسازی، شرکت آب منطقه‌ای، بنیاد مسکن و اوقاف را هنگام بروز هر گونه تخلف، خواستار شد و گفت: اگر جایی نیاز به دستور قضائی بود، دستگاه قضائی به عنوان دستگاه متولی ورود پیدا می‌کند.

قاسمی لزوم اقدامات پیشگیرانه را در جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز در روستاها مهم دانست و افزود: با وجود تلاش‌های شرکت آب منطقه‌ای در راستای انسداد چاه‌های غیر مجاز اما همچنان این اقدامات در روستا کافی نیست و باید به طور جدی به این حوزه ورود پیدا کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک عنوان کرد: مسئولین شرکت آب منطقه‌ای باید در خصوص حفر چاه‌های غیر مجاز بسیار هوشیار باشند و بخشداری‌ها و دهیاری‌ها باید نسبت به جلوگیری از حفر این چاه‌ها حساسیت ایجاد کنند.

با قطع درختان مثمر و غیر مثمر مخالفیم

قاسمی گفت: با قطع درختان مثمر و غیر مثمر مخالف هستیم و باید درخت کاشته شود و یکی از مشکلات شهرستان اراک کم کاری در این حوزه است در حالی که در استان‌هایی مانند اصفهان، قم و لرستان وضعیت بهتر است اما ما همچنان عقب هستیم.

وی در خصوص تعداد شعب رسیدگی به امور کیفری عنوان کرد: در شعب برای رسیدگی کیفری یک شعبه ویژه تعیین شده است.

قاسمی گفت: موضوعات مهم از سوی دستگاه‌های متولی اعلام شود تا در هر جلسه مورد به مورد بررسی قرار گیرد و سازمان‌های که وظیفه خود را انجام دادند تقدیر و سازمان‌های دیگر نیز پیگیری کنند که اگر اهمال و تضییع صورت گرفته باشد، پاسخگو باشند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا