شهرستان ها

چاهی به چاه های غیر مجاز استان مرکزی اضافه نشده است

اراک- مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی گفت: در چند سال گذشته هیچ چاهی به چاه های غیرمجاز استان افزوده نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عزت الله آمره‌ای شامگاه سه شنبه در جلسه شورای سیاست گذاری حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: در یک مقطع با معضل چاه‌های غیر مجاز مواجه بودیم اما خوشبختانه پس از گذشت سال‌ها این موضوع بین مردم نهادینه شده یعنی یک نهضت مبارزه با حفر چاه غیرمجاز در استان شکل گرفته است.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته هیچ چاهی به چاه‌های غیرمجاز استان افزوده نشده و دستیابی به این مهم مرهون زحمات تمامی ارگان‌ها و مردم است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: همانطور که در خصوص جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز نهضت فراگیر را شاهد بودیم، در بحث رودخانه‌ها نیز شرکت آب منطقه‌ای آمادگی دارد در ظرف یک دوره پنج ساله مبحث رودخانه‌ها و تصرفات آن را در استان تجمیع کند.

آمره‌ای گفت: بر اساس قانون شهرداری‌ها، رودخانه‌هایی که در داخل روستاها عبور می‌کنند، وظیفه حاکمیتی شرکت آب منطقه‌ای این است حد حریم بستر رودخانه را تعیین و نقشه‌های آن را تهیه و میله کوبی کند اما مراقبت از این حریم در ساخت و سازها با شهرداری‌ها است و از دستگاه‌هایی مانند شهرداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها انتظار می‌رود، در داخل روستاها و شهرها به شرکت آب منطقه‌ای کمک کنند.

به گفته وی سال گذشته نقشه برداری نزدیک ۵۰۰ کیلومتر از رودخانه‌ها برای تعیین حریم بستر انجام شد، ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌ها نیز میله کوبی و ۶۰ کیلومتر نیز لایروبی شدند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا