شهرستان ها

تعامل دستگاه قضایی و نیروی انتظامی تضمین‌کننده امنیت جامعه است

بندرعباس – رئیس کل دادگستری هرمزگان در جلسه کمیته راهبردی تعامل قضائی استان، نیروی انتظامی و دستگاه قضائی را مکمل یکدیگر دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی صالحی در نشست تعاملی در جمع فرماندهان و مسئولان انتظامی استان ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و قدردانی از تلاش شبانه روزی مجموعه فرماندهان، مدیران و کارکنان انتظامی، با بیان اینکه مجموعه نیروی انتظامی بیشترین همکاری و ارتباط را با دستگاه قضائی دارد، عنوان داشت:، تعامل بین دو دستگاه در ایجاد و ارتقاء امنیت بسیار موثر است و ارتقاء احساس امنیت در بین شهروندان جایگاه و نقش ویژه و حساسی در پیشرفت جامعه دارد.

وی با اشاره به این‌که نیروی انتظامی و دستگاه قضائی مکمل یکدیگرند، افزود: تفاهم و تعامل میان نیروی انتظامی و دستگاه قضا، موجب استحکام، حفظ و ارتقاء امنیت اجتماعی بوده ودر نهایت تضمین کننده امنیت در جامعه است.

صالحی اذعان کرد: نیروی انتظامی بازوی توانمند دستگاه قضائی است و پلیس مورد حمایت دستگاه قضائی است و باید همسویی بین این دو دستگاه وجود داشته باشد.

این مقام قضایی استان در ادامه بر لزوم احترام متقابل کارمندان قضائی و انتظامی و تکریم ارباب رجوع و اجرای صحیح و به موقع دستورات قضایی و اهتمام ویژه به دستورات جلب اجرای احکام و نظارت بر عملکرد مأموران و تقویت بخش اجرائیات کلانتری ها و …تاکیدکرد.

در ادامه این جلسه تعاملی، سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی استان با اشاره به تعامل خوب بین دو مجموعه گفت: بی شک تعامل و هماهنگی بین پلیس وقوه قضائیه موجب به وجودآمدن توفیقات بسیاری خواهد شد.

وی با تقدیر و تشکر از تعامل خوب دادگستری ونیروی انتظامی اظهار داشت: تعامل دوجانبه پلیس و دادگستری امری اجتناب ناپذیر بوده و مشارکت بیشتر مردم و نهادها با دستگاه قضا و نیروی انتظامی زمینه ساز تحقق امنیت پایدار در جامعه است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا