شهرستان ها

آغاز طرح «ورزش در همسایگی» در ۵۳ محله شهری خراسان شمالی

بجنورد – رئیس هیأت ورزش‌های همگانی خراسان شمالی گفت: اجرای طرح «آوای ورزش در همسایگی» توسط مربیان ورزش‌های همگانی خراسان شمالی به مناسبت هفته تربیت بدنی آغاز شد.

مجید جودت در گفتگو با مهر با اشاره به اجرای طرح «آوای ورزش در همسایگی» در خراسان شمالی اظهار کرد: در این طرح توانستیم ۵۳ ایستگاه سلامت همگانی را با همکاری ۴۵ مربی داوطلب در محلات و مجتمع‌های مسکونی در شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی مستقر کنیم.

رئیس هیأت ورزش‌های همگانی خراسان شمالی اجرای این طرح را برای برگزاری ورزش‌های همگانی در محلات مختلف با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برشمرد و گفت: طرح آوای ورزش از همسایگی از ابتدای هفته جاری آغاز شده و با توجه به شرایط آب و هوایی استان، تا پایان آذرماه در محلات مختلف شهرهای استان ادامه پیدا می‌کند.

وی هفته تربیت بدنی را بهانه‌ای برای آغاز این طرح بیان کرد و ادامه داد: توسعه و ترویج ورزش در چنین روزهایی با شیوع بیماری کرونا باعث نشاط اجتماعی و شادابی جامعه به همراه سلامت جسم و روح می‌شود و قوای بدن را نسبت به بیماری‌ها مقاوم می‌کند.

جودت خاطرنشان کرد: اجرای این طرح با توجه به شرایط آب و هوایی در روزهای هفته و بنا به درخواست ساکنین محلات در هر ساعتی از شبانه روز برگزار می‌شود تا هر قشری از جامعه با توجه به نیاز خود به ورزش بتواند به جای حضور در پارک‌ها و بوستان‌ها، در محل زندگی خود به ورزش همگانی بپردازد.

وی حضور خانوادگی در این طرح را دارای نتایج مهمی از قبیل ارتقا روحیه اجتماعی و همچنین تحکیم روابط خانواده‌ها دانست و گفت: مربیان ورزشی در این طرح به صورت داوطلبانه و با توجه به شرایط جامعه، با نگاهی خیرانه برای کمک به سطح سلامت مردم همکاری می‌کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا