شهرستان ها

نیروی انتظامی اقتدار و محبت را همزمان به مردم نشان دهد

زاهدان-نماینده ولی فقیه در سیستان‌و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: نیروی انتظامی باید اقتدار، رأفت و محبت نظام را به مردم نشان دهد که اینها در کنار هم تعادل ایجاد خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت الله مصطفی محامی در دیدار جانشین و فرمانده‌هان انتظامی سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: با وجود زمینه‌های ناامنی در این استان شرایط امنیتی منطقه با سایر نقاط کشور متفاوت بوده و امنیت موجود محصول تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی است و این یک نکته مهم و درخشان در کارنامه عملیاتی نیروی انتظامی محسوب می‌شود.

امام جمعه زاهدان کار نیروی انتظامی را متنوع و با توجه به وسعت جغرافیایی سیستان و بلوچستان گسترده دانست و افزود: هم مرزی با ۲ کشور بی ثبات منطقه و تهدید گروهک‌های تروریستی کار را سخت می‌کند اما باید توجه داشت که با فضیلت‌ترین کارها سخت‌ترین آنهاست.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان امنیت را از نعمت‌های مهم و پیش نیاز هر گونه پیشرفتی دانست و بیان کرد: انسان زمانی که نعمتی را از دست می‌دهد قدر آن را می‌داند و امنیت هم از این‌گونه نعمت‌هاست که زیربنای توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و علمی در هر جامعه‌ای به شمار می‌رود و این اهمیت کار را می‌رساند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی به عنوان یکی از کارگزاران انقلاب اسلامی باید تلاش کند تا خدمات خود و نظام اسلامی و تأثیرات آن را در ابعاد مختلف برای مردم بیان کند.

امام جمعه زاهدان بازگو کردن خدمات را به معنای منت گذاشتن بر سر مردم ندانست و اظهارداشت: مهم است که مردم بدانند این مجموعه بزرگ چه خدماتی ارائه می‌کند و محصول کار آنچه نعمت بزرگی است که مردم از آن بهره‌مند می‌شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان گفت: یکی از آسیب‌هایی که در بعضی موارد با آن رو برو هستیم این است که احساس جدایی بین مردم و برخی دستگاه‌های نظام احساس می‌شود و علی رغم ارائه خدمات بی‌شمار برخی از مردم آن دستگاه را از خود نمی‌دانند و در برخی موارد همکاری لازم صورت نمی‌گیرد و این یک آسیب بزرگ است.

وی اظهار داشت: باید با بیان خدمات ارائه شده به دنبال رفع این آسیب باشیم که مردم همکاری لازم با نیروی انتظامی را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: باید اقتدار، رأفت و محبت نظام به مردم نشان داده شود که اینها در کنار هم تعادل را ایجاد خواهد کرد و اقتدار بدون رأفت و محبت باعث می‌شود مردم دیگر دل نسپارند و اگر رأفت و محبت بدون اقتدار باشد دیگر کسی حساب نمی‌برد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: در نیروی انتظامی باید نگاه خیرخواهانه وجود داشته باشد مانند طبیبی که برای جلوگیری از آسیب، درمان را انجام می‌دهد و باید به گونه‌ای باشد که مردم بدانند برخوردها برای حفظ جامعه است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا