ورزش

سرمربی پاراتیروکمان: ساماندهی ورزشکاران معلول سخت‌ است / یک کمپ مجهز اردویی نداریم


سرمربی تیم پاراتیروکمان گفت: در شرایط کنونی اداره یک تیم و برگزاری اردو ورزشکاران سالم، سخت است و بالطبع ساماندهی افراد جانباز و معلول سخت‌تر است.


مجید کهتری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه در روزهای اوج همگیری بیماری کرونا تمرینات متوقف شده است، عنوان کرد: هم اکنون به خاطر تشدید بیماری کرونا، برنامه‌ اردویی نداریم تا کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون تیروکمان به جهت برگزاری اردوها تمهیداتی را اتخاذ کنند. قطعا بچه‌ها را رها نخواهیم کرد و برنامه‌های بدنسازی و تکنیکی را برای آنها خواهیم داشت. در این وضعیت ملی‌پوشان 60 درصد آمادگی خود را حفظ می‌کنند تا مجدداً اردوهای تیم ملی آغاز شود. امیدوارم در آینده با قدرت جلو برویم و به هر آنچه که شایسته کشورمان است، دست پیدا کنیم.

وی افزود: متاسفانه در این شرایط کرونایی کسی مقصر نیست و مردمان دنیا این شرایط بحرانی را تجربه نکرده بودند. به طور حتم زمان را از دست دادیم ولی باید در این وضعیت، مشکلات و مسائل مدیریت شود و تیمها را برای بازیها آماده کرد. به هرحال در شرایط کنونی اداره یک تیم و برگزاری اردو ورزشکاران سالم سخت است و بالطبع ساماندهی افراد جانباز و معلول سخت‌تر است. این قشر از لحاظ جسمانی پرخطر هستند و یک مقدار تصمیم‌گیری در مورد این مسائل دشوار است و کسی زیر بار نمی‌رود که یک اتفاقی برای ورزشکاران جانباز  و معلول بیفتد. 

سرمربی تیم ملی تیروکمان جانبازان و معلولین در خصوص اینکه باید از این فرصت یکساله تا آغاز بازی های پارالمپیک توکیو استفاده کرد، اظهار داشت: سال گذشته که هنوز بازی های پارالمپیک با تعویق مواجه نشده بود، اعلام کردم؛ تیم پاراتیروکمان از برنامه‌های آماده‌سازی خود برای این بازی های مهم عقب افتاده است. ولی بعد از اینکه پارالمپیک به خاطر همگیری ویروس کرونا یک سال عقب افتاد، گفتم؛ این زمان تا بازی ها می‌تواند فرصت خیلی خوبی برای تیم  ما باشد که بیشتر کار کنیم.

وی ادامه داد: پارسال اگر همین روال کنونی را برای آماده‌سازی خودمان ادامه می‌دادیم به طور حتم در پارالمپیک به مشکل برمی‌خوردیم و ورزشکاران‌مان به سطح آمادگی مطلوب نمی‌رسیدند. ولی حالا باید با یک همت دست جمعی به آمادگی شایسته و مدنظرمان دست پیدا کنیم. 

کهتری در راستای بالا بردن روحیه و انگیزه ملی‌پوشان، تصریح کرد: می‌خواهیم تا کمیته ملی پارالمپیک در بحث مالی به بچه‌ها یاری برساند تا یک دلگرمی کوچکی برای ادامه تمرینات‌شان در شهرهای خودشان را داشته باشند.

سرمربی تیم پاراتیروکمان با اشاره به اینکه داشتن یک کمپ مجهز، دغدغه‌های آمادگی ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی را کاملا برطرف می‌کند، خاطرنشان کرد: امیدوارم یک روز مرکز تخصصی ورزش جانبازان و معلولین احداث شود. اکثر کشورها چند کمپ اردویی دارند. در حدود 10 سال پیش صحبت‌های شده بود که کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین یک پایگاه قهرمانی برای ورزش معلولان بسازند که شامل خوابگاه، سالن‌های ورزشی، زمین‌های چمن، رستوارن و … را به صورت اختصاصی داشته باشد ولی در ایران یک کمپ مجهز اردویی نداریم. 

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا