شهرستان ها

ادامه آموزش حضوری در ستاد استانی مقابله با کرونا بررسی می‌شود

مشهد ـ معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در جلسه ای که در هفته جاری در ستاد استانی مقابله با کرونا برگزار می شود، درباره ادامه آموزش حضوری در مدارس استان تصمیم گیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صفدر سلطانی امروز در نشست خبری هفته تربیت بدنی و ورزش، با اشاره به توانمندسازی نیروی انسانی، توسعه تجهیزات، بهسازی زیرساخت ها پایش و آموزش سلامت، گفت: کنترل وزن و چاقی در همه حوزه ها و سرفصل های کاری از اولویت های اداره کل آموزش و پرورش است.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی درباره فعالیت های این معاونت گفت: امسال نزدیک به ۲۰۰ معلم تربیت بدنی و مراقب بهداشت به استخدام آموزش و پرورش در آمدند که در راستای جبران کمبود نیرو، بعد از سالها استخدام مراقبین بهداشت اتفاق افتاده است. همچنین برای نیروهای جدید دوره های آموزش مجازی پیش بینی شده است.

وی افزود: تا دو سال قبل سرانه ورزشی مدارس استان ۰.۱۱متر مربع بود که با همت مدیران و خیرین، این میزان اکنون نزدیک به میانگین کشوری یعنی ۰.۱۷ متر مربع به ازای هر دانش آموز رسیده است، که فقط ۳۰ سالن ورزشی با همت مدیران مدارس ساخته شده است و چند مجموعه ورزشی هم تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید تا جمعا حدود ۳۰۰ فضای ورزشی در اختیار دانش آموزان باشد.

سلطانی ادامه داد: یکی از مناطق محروم ما در حوزه فضای ورزشی منطقه تبادکان است که در سال گذشته و سال جاری چهار پروژه ورزشی در این منطقه به بهره برداری خواهد رسید و ۱۵ سالن جدید و ۲۵ پروژه ورزشی نیمه تمام دیگر در مدارس بهره برداری می شوند.

وی افزود: امسال مسابقات ورزشی با توجه به شیوع کرونا انجام نشد اما با این حال در رشته هایی مثل طناب زنی، ورزش های زورخانه ای و رزمی و شطرنج به صورت آنلاین مسابقات برگزار خواهد شد.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی درباره فعالیت های معاونت تربیت بدنی در حوزه سلامت هم گفت: قبل از شروع سال تحصیلی جاری، در قالب طرح مهر بانشاط حدود چهار هزار بسته شامل وسایل ورزشی و بهداشتی با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان به همراه دو میلیون ماسک به مدارس استان تحویل داده شد. 

وی درباره طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان هم گفت: ۵۶ درصد افراد جامعه کم تحرکی و ۵۹ درصد اضافه وزن دارند که در بین دانش آموزان این آمار حدود ۲۱ درصد است که با شیوع بیماری کرونا این آمار افزایش پیدا کرده است. لذا با آغاز طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان در نظر داریم تمامی دانش آموزان و حدود نیمی از خانواده های آنان را با سبک زندگی جدید و سالم آشنا کنیم که پیش بینی می کنیم با اجرای این طرح الگوی مناسب تغذیه ۱۵ درصد و افزایش فعالیت بدنی حدود ۵ درصد افزایش یابد.

سلطانی با بیان اینکه تاکنون ۵۰۰ هزار دانش آموز در این طرح و در قالب سامانه سناد ارزیابی شده اند، افزود: در بحث سوءتغذیه سال گذشته برنامه خوبی با همکاری آموزش و پرورش و آستان قدس رضوی در زمینه توزیع صبحانه در مدارس مناطق محروم انجام شد که امسال با توجه به کاهش حضور دانش آموزان در مدارس بستر برای ادامه طرح مهیاست.

وی با بیان اینکه ۹۴ درصد دانش آموزان پروتکل های بهداشتی در مدارس را رعایت می کنند، افزود: ۸۴ درصد مدارس ما سرویس بهداشتی استاندارد دارند و در ۹۰ درصد مراسم ها هم پروتکل های بهداشتی رعایت می شوند. همچنین درباره بیماری شپش که هرساله شیوع زیادی در مدارس داشت، امسال باتوجه به تراکم کمتر دانش آموزان در کلاس ها و رعایت بیشتر نکات بهداشتی، نگرانی کمتری داریم.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: در جلسه ای که در هفته جاری در ستاد استانی مقابله با کرونا برگزار می شود، درباره ادامه آموزش حضوری در مدارس استان تصمیم گیری خواهد شد. 

وی همچنین خبر داد: مرکز پایش چاقی و اضافه وزن دانش آموزان هفته آینده به بهره برداری می رسد که در این مرکز تمامی موارد حوزه سلامت دانش آموزان توسط کارشناسان مربوطه کنترل خواهد شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا