بین الملل

نامه صنعاء به «گریفیتس»: زمان پایان حمله نظامی به یمن فرا رسیده است


وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در نامه‌ای به فرستاده ویژه سازمان ملل اعلام کرد، ملت یمن در پی حمله ائتلاف سعودی-اماراتی با بدترین فاجعه انسانی روبه‌روست و باید اقدامات فوری برای پایان دادن به این وضعیت انجام شود.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در نامه‌ای به «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد، زمان پایان حمله نظامی به یمن و لغو محاصره ملت یمن فرا رسیده است، ملتی که دلیل حمله ائتلاف سعودی- اماراتی با بدترین فاجعه انسانی روبروست.

 بر اساس گزارش خبرگزاری «سبأ»، شرف در ادامه خواستار اقدامات فوری برای فراهم کردن فضای مذاکره یا رایزنی با هدف رسیدن به راه‌حل سیاسی مسالمت‌آمیز فراخواند.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در ادامه به کمبود شدید مشتقات نفتی و گاز خانگی اشاره کرد و گفت، رنج ملت یمن به خاطر این موضوع روز به روز در حال افزایش است و کمبود مشتقات نفتی بر خدمات حیاتی، بهداشت، آب و بخش آموزشی تاثیر گذاشته است.

وی در ادامه خواستار مداخله مستقیم گریفیتس از طریق شورای امنیت و کشورهای حامی صلح در یمن برای حل این معضل و توقف اقدامات مشابه کشورهای عضو ائتلاف متجاوز به یمن شد.

هشام شرف همچنین خواهان افزایش تلاش‌ها برای اجازه ورود کشتی‌های حامل مشتقات نفتی به بندر «الحدیده» در سریعترین زمان ممکن شد.

بیش از ده کشتی حامل مشتقات نفتی که مورد بازرسی قرار گرفته‌اند و مجوز سازمان ملل برای عبور به بندر الحدیده را دارند، توسط ائتلاف سعودی در سطح دریا توقیف شده‌‍اند.

انتهای پیام/م


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا