شهرستان ها

تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل در استان قزوین

قزوین – مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین گفت: تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل در استان قزوین ۹۴ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر محمد افشار ظهر چهارشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با اشاره به فرارسیدن هفته پیدافند غیرعامل اظهار کرد: این هفته بهترین فرصت برای ایجاد شناخت بهتر در بین آحاد مردم نسبت به اهمیت پدافند غیرعامل است.

وی افزود: پس از رشد علم و فناوری و همچنین تکنولوژی، دیگر نبرد میان کشورها تنها به صورت نظامی نیست و ماهیت تهدیدها و نبردها در میان کشورها بنا به شرایط و رشد علم، تغییر کرده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل از تغییر رویکرد کشورها در حوزه نظامی به حوزه دفاعی خبر داد و عنوان کرد: امروز در بستر فناوری، تهدیدات شکل مردم محور به خود گرفته است.

وی با بیان اینکه ما به دنبال شناسایی تهدیدها و بسترهای این تهدیدها هستیم، گفت: حوزه سایبر یکی از حوزه‌های مورد علاقه دشمن برای تهدید و فشار به نظام است.

افشار تصریح کرد: دشمن در تلاش است تا در بستر سایبری بر روی زیرساخت‌های اساسی کشور در حوزه افتصادی و صنایع مادر و همچنین هسته‌ای اثر بگذارد.

وی اضافه کرد: معتقدیم فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تهدید نیست بلکه باید با در نظر گرفتن تهدیدها به آن به عنوان یک فرصت نگاه کرد.

این مسئول بیان کرد: یکی از چالش‌های اصلی در این حوزه حفاظت از اطلاعات وجلوگیری از لو نرفتن اطلاعات است.

وی بخش عمده‌ای از اقدامات پدافند غیرعامل را در حوزه زیستی خواند و تصریح کرد: باید تهدیدات با منشأ میکروب‌ها و ویروس‌ها را شناسایی و برای مقابله با آن برنامه ریزی کنیم.

افشار ادامه داد: یکی از رسالت‌های اصلی ما ایمن‌سازی دارایی‌ها و سرمایه‌های استان است و در همین راستا نیز این سرمایه‌ها و دارایی‌ها شناسایی شده و در گام بعدی تهدیدات مرتبط با آن احصا شده است.

وی عنوان کرد: برای عمده طرح‌های عمرانی استان از جمله بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی، سدها و همچنین طرح‌های انتقال آب تهیه پیوست پدافند غیرعامل امری ضروری است.

مدیرکل پدافند غیرعامل با اشاره به هفته پدافند غیرعامل، شعار این هفته را «مقاومت فعال، تاب‌آوری حیرت انگیز و ایران قوی» اعلام کرد و اظهار کرد: با کمک دستگاه‌های مرتبط، در این هفته برنامه‌های متنوعی با رویکرد آموزشی و فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برپایی کلاس آموزشی برای ۴ هزار نفر، برپایی ۶۳ ۶۳ همایش با موضوعات کالبدی، سایبری و امنیتی و ۷۳ رزمایش از جمله اقدامات سال گذشته برای تقویت پدافند غیرعامل بوده است.

این مسئول گفت: تهیه پیوست پدافند غیرعامل در شهرسازی و توسعه شهری نیز در دستور کار قرار گرفته و کارهای ابتدایی آن نیز در محمدیه و مهرگان آغاز شده است.

وی از تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل در استان خبر داد و افزود: این طرح که در راستای مطالعه و برنامه ریزی برای مشکلات در حوزه پدافند غیرعامل است تدوین شده تا به امروز رشد ۹۴ درصدی داشته و امیدواریم امسال شاهد تکمیل آن باشیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل تأکید کرد: با شیوع ویروس کرونا کارگروه نظارت و بازرسی کرونا در ستاد استانی بر عهده پدافند غیرعامل استان گذاشته شد.

وی گفت: بر اساس مطالعات این کمیته و بازرسی‌های دقیق انجام شده تنها ۴۸ درصد مردم در معابر عمومی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و بیشترین میزان رعایت نیز در مدارس با ۸۰ درصد است.

افشار در پایان یادآور شد: تغییر شرایط وضعیت این بیماری در سطح جامعه نیازمند همراهی همه مردم است در غیر این صورت نتیجه ملموسی بدست نخواهیم آورد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا