شهرستان ها

رفع تصرف ۵۰۰ متر مربع زمین موقوفه‌ای در خوانسار در سال جاری

خوانسار- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوانسار گفت: گفت: امسال در خوانسار ۵۰۰ متر مربع زمین موقوفه‌ای با پیگیری حقوقی و قضایی رفع تصرف و سند مالکیت آن صادر شد.

محمدحسین شفاعتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه وقف زیربنای اقتصادی جامعه است، اظهار داشت: وقف به کاهش آسیب‌های اجتماعی و به فراهم شدن زمینه ازدواج برای جوانان کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه در شهرستان خوانسار ۳۶۶ وقف منفعتی وجود دارد، افزود: امسال دو وقف جدید شامل یک قطعه زمین و دو واحد مسکونی در خوانسار داشتیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوانسار گفت: نخستین وقف نامه در خوانسار توسط مریم بیگم صفوی در سال ۱۱۰۶ قمری با نیت ساخت مدرسه علمیه مریم بیگم خوانسار به ثبت رسیده است.

شهرستان خوانسار ۵۴۴ موقوفه دارد

وی با بیان اینکه شهرستان خوانسار ۵۴۴ موقوفه شامل ۱۸۰ موقوفه انتفاعی و ۳۶۴ موقوفه منفعتی دارد، افزود: موقوفات منفعتی خوانسار یک هزار و ۵۷۵ رقبه دارد که شامل ۲۱۷ رقبه انتفاعی و یک هزار و ۳۵۸ رقبه منفعتی است.

شفاعتی افزود: موقوفه حاج محمدباقر قودجانی با ۲۱۰ رقبه بزرگترین موقوفه شهرستان خوانسار است که با نیت روضه خوانی برای امام حسین (ع) وقف شده است.

شفاعتی با بیان اینکه ۱۲ امامزاده در خوانسار وجود دارد که هشت امامزاده در شهر و چهار امامزاده در روستاهای شهرستان مدفون هستند، گفت: امامزادگان شاخص خوانسار امامزاده احمد و سید صالح است، بقعه متبرکه امامزاده شیخ اباعدنان و سید محمود نیز در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

کاهش ۷۰ درصدی فعالیت فرهنگی و قرآنی در امامزادگان خوانسار

وی گفت: به دلیل بیماری کرونا فعالیت فرهنگی، اجتماعی، قرآنی در محل امامزادگان خوانسار ۷۰ درصد کاهش داشته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوانسار بیان داشت: در امامزادگان احمد و سید صالح شهر خوانسار دو نیروگاه خورشیدی به میزان ۲۵ و ۶ کیلو وات با هزینه چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات سازمان اوقاف با هدف درآمد پایدار برای امامزادگان تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: امسال خیرین شهرستان خوانسار برای آزادسازی ضلع شرقی امام زاده احمد و آینه کاری داخل حرم ۹ میلیارد ریال و عملیات عمرانی در امامزاده سید صالح این شهرستان دو میلیارد ریال کمک کرده‌اند.

امسال ۲۰ سند تک برگی برای موقوفات خوانسار صادر شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوانسار اعلام کرد: امسال تاکنون ۲۰ سند تک برگی به مساحت ۲۸۰ هزار متر مربع برای موقوفات خوانسار صادر شد که از این تعداد دو سند شاخص به نام حاج صانع به متراژ ۱۶۰ هزار متر مربع و موقوفه گورستان سنگ شیر به متراژ ۱۵ هزار متر مربع است.

وی گفت: امسال تاکنون ۱۰ سند به مساحت ۳۱ هزار متر مربع از دفترچه‌ای به تک برگ تبدیل شد، همچنین ۲۳۹ هزار متر مربع اسناد موقوفات با هدف جلوگیری از تصرف اراضی به ثبت رسیده است.

شفاعتی گفت: امسال در خوانسار ۵۰۰ متر مربع زمین موقوفه‌ای با ارزش ۴۰ میلیارد ریال با پیگیری حقوقی و قضائی رفع تصرف و سند مالکیت آن صادر شد.

۲۵ دستگاه دولتی در خوانسار به اوقاف بدهکارند

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان خوانسار ۲۵ دستگاه دولتی و ۲۵ مدرسه حدود ۶۰۰ میلیون تومان به اداره اوقاف خوانسار بدهکار هستند که ۹۰ درصد این بدهی مربوط به آموزش و پرورش است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا