بین الملل

استقبال قطر از طرح سازمان ملل برای کاهش تنش در منطقه خلیج‌فارس


نماینده دائم قطر در سازمان ملل متحد از طرح‌ این سازمان برای کاهش تنش و حل‌وفصل اختلافات در منطقه خلیج‌فارس استقبال کرد.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علیاء احمد بن سیف آل ثانی» نماینده دائم قطر در سازمان ملل سه‌شنبه شب(دیشب) در کنفرانس مجازی شورای امنیت که تحت عنوان «حفظ صلح و امنیت جهانی؛ بررسی اوضاع منطقه خلیج فارس» به ریاست وزیر خارجه روسیه برگزار شد، از طرح این سازمان برای کاهش تنش در منطقه استقبال کرد.

آل ثانی گفت که قطر از طرح‌های سازنده برای کاهش تنش و حل‌وفصل اختلافات از طریق گفت‌وگو در منطقه خلیج‌فارس استقبال می‌کند چرا که این جوهره و خط‌مشی سیاست قطر در تعامل با بحران‌های منطقه‌ای است.

به نوشته روزنامه قطری «الشرق»، نماینده دائم قطر در سازمان ملل همچنین گفت که سیاست قطر از ابتدای بروز بحران خلیج‌فارس، بر گفت‌وگوی جدی و سازنده بر اساس منافع مشترک، حسن همجواری، احترام متقابل به حاکمیت کشورها، استقلال و وحدت آن و عدم دخالت در امور داخلی کشورها، متکی بوده است.

او تصریح کرد که کشورش به حمایت از طرح‌هایی که به تقویت دستیابی به راه‌حل‌های دیپلماتیک بحران‌ها و حل‌وفصل مسالمت‌آمیز درگیری‌ها کمک می‌کند، ادامه خواهد داد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در جلسه دیشب شورای امنیت، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را به تلاش جمعی برای کاهش تنش‌ها و ممانعت از درگیری‌ها فراخواند.

وی این کشورها را به ایجاد بستری برای اعتمادسازی و حل اختلافات فراخواند.

انتهای پیام/م


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا