سیاسی

سنددار شدن ۱۵ درصد اراضی کشاورزی در کشور/ سنددار شدن نیمی از اراضی تا آخر سال

ایسنا/سمنان معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از سنددار شدن ۱۵ درصد اراضی کشاورزی با اجرایی شدن طرح ملی صدور سند مالکیت برای اراضی کشاورزی در سطح کشور خبر داد.

حسن بابایی ۲۰ مردادماه در سفر به سمنان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرای این طرح ملی تا صدور سند برای همه اراضی کشاورزی ادامه دارد.
وی با بیان اینکه تاکنون برای بیش از ۱۵ درصد اراضی کشاورزی سند رسمی صادر شده افزود: تاکنون ۹۵ درصد اراضی ملی در سطح کشور حدنگاری شدند.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: با تلاش همکاران ما و دیگر دستگاه‌های مسوول، تا به امروز برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور سند مالکیت صادر شده است.البته وسعت اراضی کشاورزی کل کشور در حدود ۱۸ میلیون هکتار است که تاکنون برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار آن سند زراعی صادر شده است.
وی پا اشاره به اینکه این طرح ملی از زمستان سال قبل کلید خورده پیش‌بینی کرد: تا پایان امسال افزون بر ۵۰ درصد اراضی زراعی کشورصاحب  سند رسمی شوند.
بابایی اظهار کرد: صدور سند مالکیت برای تمامی اراضی کشاورزی و ملی یک راهکار موثر برای مقابله با زمین‌خواری از جنگل خواری و کوه خواری گرفته تا ساحل خواری است.
معاون قوه قضائیه از کاهش دعاوی و ورودی پرونده به دستگاه قضا به عنوان یکی از مزایای اجرای این طرح نام برد و گفت: مقابله با سودجویان ، کاهش منازعات و.. از دیگر مزایای طرح صدور سند برای اراضی زراعی و کشاورزی است.
وی با اشاره به اینکه اگر تنظیم سند از مجاری قانونی باشد خطای کمتری صورت می گیرد افزود: دفاتر به سامانه های مختلف مانند سامانه بررسی ممنوع المعامله بودن افراد دسترسی دارند و می توانند سندی تنظیم کنند که خطای کمتری داشته باشد.
بابایی با اشاره به لزوم هوشمندسازی فرآیند ثبت اسناد و کاهش رانت و فساد در این بخش گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد خدمات مرتبط با ثبت اسناد و املاک در کشور به صورت هوشمند ارائه می شود.
وی با بیان اینکه ارائه خدمات هوشمند امسال در مقایسه با سال گذشته بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته است اظهار کرد: هوشمندسازی فرآیند ثبت اسناد از اولویت‌های سازمان در سال جاری است.
وی با تقدیر از تلاش های ثبت اسناد استان سمنان گفت: با تلاش همکاران ما در استان ۲۰ درصد اراضی کشاورزی استان سمنان سنددار شده است. ضمن اینکه افزون بر ۹۶ درصد اراضی ملی استان نیز حدنگاری شده است.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا