شهرستان ها

رسانه‌ها نباید به آسیاب دشمن آب بریزند

اردبیل- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در شرایط حساس کنونی رسانه‌ها نباید با تولید و انتشار اخبار غیرواقعی و نادرست آب به آسیاب دشمن بریزند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله بحرالعلومی ظهر پنجشنبه در آئین بزرگداشت روز خبرنگار که در فرهنگسرای پارک بانوان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: ۱۷ مرداد امسال مصادف با یوم عاشورا بود و هیچ عنوان دیگری به غیر از پیام‌رسانان دشت نینوا به ویژه حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) شایسته بیان و گفتار نبوده است.

وی تصریح کرد: با لغو سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آخرین ساعات دیروز، مقرر شد تا در هفته‌های آینده سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان انجام شود که امیدواریم با رفع محدودیت‌های پروازی در فرودگاه اردبیل سفر یک روزه وزیر با آرامش بیشتر انجام شده و ما بتوانیم همراه با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه بیان مشکلات و درد دل‌ها را با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به تنوع تولید اخبار با سبک و سیاق متفاوت اشاره کرد و گفت: باید این نعمت آزادی و بیان واقعیت‌ها را همراه با نقد سازنده قدر بدانیم و از شرایط به وجود آمده در سایه نظام اسلامی برای تولید اخبار و رویدادهای مختلف و کمک به جریان‌سازی و مطالبه‌گری پشتیبانی‌های لازم را انجام دهیم.

بحرالعلومی ضرورت همگرایی بیشتر جریان رسانه‌ای استان را در بیان مطالبات مردم و نقدهای سازنده یادآور شد و افزود: ما در شرایط جنگی به سر می‌بریم و لازمه گذر از این شرایط سخت توجه به مؤلفه‌های وحدت و همدلی بیشتر است تا جریان‌های فکری و افکار و اندیشه‌های مختلف زمینه و بستر حرکت تحول‌آفرین را مهیا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با پرهیز از اخبار ناامیدکننده، شایسته است در مسیر خنثی کردن توطئه‌های دشمنان گام‌های مؤثری را در انتشار اخبار امیدبخش مهیا کنیم و اجازه ندهیم تا با انتشار برخی اخبار و رویدادها آب به آسیاب دشمن ریخته شود.

در این مراسم مدیر خانه مطبوعات نیز به عملکرد خانه مطبوعات در برگزاری جشنواره مطبوعات و راه‌اندازی موزه مطبوعات در بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی اشاره کرد و ادامه داد: بعد از ۲ دهه با تأمین ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار تعمیر و تجهیز خانه مطبوعات اردبیل انجام شده و امیدواریم بهترین شرایط را برای فعالان رسانه‌ای در این فضا مهیا کنیم.

مصطفی جمشیدی از پیگیری‌ها برای احداث مجتمع مطبوعاتی استان خبر داد و اضافه کرد: انتظار می‌رود با همکاری شورا و شهرداری اردبیل دفتری شایسته و استاندارد برای اصحاب رسانه تأمین و در اختیار آنها قرار گیرد.

در این مراسم ۲ تن از پیشکسوتان عرصه مطبوعات نیز مشکلات صنف مطبوعاتی و خبرنگاری را در حوزه‌های مختلف به ویژه بی‌توجهی به توزیع مناسب رپرتاژها و آگهی‌های دولتی، وضعیت معیشتی نامناسب فعالان رسانه‌ای، عدم حمایت مسئولان از رکن چهارم دموکراسی، فشردگی و سختی کار خبرنگاران و عدم امنیت شغلی آنها و توجه به استقلال حرفه‌ای اصحاب رسانه را مطرح کرده و از مسئولان خواستند تا نسبت به حل این مشکلات گام‌های جدی بردارند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا