بین الملل

ظریف تلفنی با مورالس گفت‌وگو کرد


وزیر امور خارجه بعدازظهر امروز تلفنی با رئیس جمهور پیشین بولیوی گفت‌و‌گو کرد و ضمن تبریک پیروزی حزب مورالس در صحنه سیاسی بولیوی، بر آمادگی ایران برای گسترش روابط فیمابین در دولت قانونی جدید این کشور تأکید کرد.


به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در گفت‌وگوی تلفنی بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اوو مورالس رئیس جمهور پیشین و رهبر حزب پیروز در انتخابات اخیر بولیوی، ظریف پیروزی حزب مورالس در صحنه سیاسی بولیوی را به وی تبریک گفت.

وی با آرزوی موفقیت برای دولت جدید این کشور، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط فیمابین در دولت قانونی جدید این کشور را مورد تأکید قرار داد.

وزیر امور خارجه همچنین شب گذشته در این خصوص در توئیتی برگزاری انتخابات در بولیوی را به مردم‌ این کشور تبریک گفت و نوشت: به مردم قهرمان بولیوی صمیمانه ترین تبریکات خود را به مناسبت پیروزی قاطع در برابر برنامه های بی ثبات ساز امپریالیست یانکی(آمریکا) ابراز می‌دارم. تبریک به لوئیس آرسه رئیس جمهور منتخب و داوید چوکه اوئنکا معاون رئیس جمهور به خاطر این پیروزی ارزشمند مردمی.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز دیروز انتخاب رئیس جمهور منتخب بولیوی را به وی تبریک گفت.

به گزارش فارس، روز (یکشنبه)، انتخابات ریاست‌جمهوری بولیوی یک سال پس از انتخابات جنجالی سال گذشته برگزار شد. سال گذشته به کودتای راست‌گرایان و استعفا و تبعید «اوو مورالس» تنها رئیس‌جمهور بومی این کشور منجر شد.

این انتخابات تاکنون دوبار به‌ دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده بود. پس از کودتای سال گذشته، «جنینه آنز» سناتور محافظه‌کار بولیوی بر سر کار آمد اما در ماه ژانویه سال جاری میلادی (دی ماه ۹۸) استعفای خود را اعلام کرد.

یکشنبه شب و پس از برگزاری این انتهابات، مقام‌های بولیوی رسماً «لوئیس آرسه» نامزد حزب «جنبش به سوی سوسیالیسم» (MAS) و از افراد نزدیک به «اوو مورالس» رئیس‌جمهور سابق این کشور را به عنوان پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کردند.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا