حوادث

جریمه‌های رانندگی هرچند بازدارنده نیستند اما گران نمی‌شوند

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: هرچند برخی از جریمه های رانندگی بازدارنده نیستند اما در راستای کمک به وضعیت اقتصادی مردم هیچ پیشنهادی برای افزایش مبالغ جریمه ها نداریم.

سردار سید کمال هادیانفر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار است قیمت جریمه‌های رانندگی دو برابر شود، اظهار کرد: پلیس راهور هیچ پیشنهادی به جهت کمک به مردم در راستای افزایش مبالغ جریمه‌ها نداشته است.

وی افزود: هرچند برخی از جریمه‌ها در کشور حقیقتاً بازدارنده نیستند ولی به جهت اینکه وضعیت اقتصادی مردم مساعد نیست و همچنین بنا بر دستور سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی هیچ پیشنهادی برای وزارت کشور در راستای افزایش جرایم نداشته‌ایم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: قانون تاکید می‌کند که وزیر کشور، وزیر راه و فرمانده ناجا می‌توانند برای اصلاح قوانین پیشنهاد بدهند که تا این لحظه هیچ پیشنهادی از سوی نیروی انتظامی برای افزایش قیمت جریمه‌ها داده نشده است.

کاهش ۱۶.۲ درصدی جانباختگان تصادفات

سردار هادیانفر با اشاره به آمار جانباختگان تصادفات در سال جاری گفت: با تدابیری که امسال برای سفرها داشتیم شاهد کاهش ۱۶.۲ درصدی جانباختگان در تصادفات بودیم و هزار و ۷۹۵ نفر کمتر جان خود را از دست دادند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنابر اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور، در سه ماهه نخست سال جاری، سه هزار و ۴۸۱ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با آمار تلفات چهار هزار و ۱۵۳ نفر بود، ۱۶.۲ درصد کمتر شده است.

به گفته وی در بهار امسال از کل تلفات حوادث رانندگی دو هزار و ۸۳۳ نفر مرد و ۶۴۸ نفر زن بودند. در این مدت آمار تلفات در محورهای درون و برون‌شهری کاهش یافت.

نقش توسعه بخشی در فعالیت‌های پلیس راهور

سردار هادیانفر به نقش توسعه بخشی در فعالیت‌های پلیس راهور اشاره کرد و گفت: اثر بخشی توسعه و این تقویت در بخش‌های مختلف و عمر مفید وسایل نقلیه پلیس را از ۱۰ سال به ۵ سال کاهش می‌دهد و استقرار گشت‌های ما از ۴۵ کیلومتر به ۳۰ کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به اینکه این توان افزایی ۲۲ درصد بر توان پلیس افزوده است، گفت: همچنین توان افزایی پلیس، ۱۰ درصد تصادفات ما را کاهش داده و سه دقیقه زمان رسیدگی به تصادفات در شهر را نیز کاهش داده است.

استفاده از ۵ هزار دست افزار ایرانی سپهر برای اعمال قانون

سردار هادیانفر با اشاره به برنامه هوشمند سازی پلیس گفت: این موضوع با جدیت تمام در دستور کار است امروز بیش از ۵ هزار و ۹۰۰ از سربازان با دست افزار سپهر اعمال قانون می‌کنند و به مرور زمان قبض جریمه دارد حذف می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۸۷۷ دستگاه خودرو مجهز به GPS هستند، گفت: از سال جاری ارتباط با ۴۴ میلیون دارنده گواهینامه و ۳۶ میلیون مالک وسیله به وسیله پیامک عملیاتی شده است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا