شهرستان ها

مشکل آب آشامیدنی دهستان چقانرگس رفع شد

کرمانشاه- روستاهای چقادرویش، جوره، چقانقدلی و چقاکبود از توابع دهستان چقانرگس بخش ماهیدشت استان کرمانشاه پس از ۱۵ سال از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، در گذشته آب آشامیدنی روستاهای چقا درویش، جوره، چقا نقدلی و چقاکبود در سرابی از بالادست تأمین می‌شد، اما در چند سال اخیر، اختلاف بین روستاهای بالادست و پایین دست موجب قطعی آب برای این چهار روستای پایین دست شده بود.

اما در مهر ماه امسال، با اطلاع‌رسانی خبرگزاری مهر و پیگیری‌های محمد رشیدی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و تلاش‌های کاکاوند، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، این روستاها از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تعدادی از روستاهای دهستان چقانرگس به‌دلایل مختلف با مشکل کم آبی و قطع آب آشامیدنی به خصوص در فصل تابستان روبه‌رو بودند که در نهایت با درخواست‌های مکرر اهالی این روستاها، آب شُرب مورد نیاز اهالی با به‌سازی و راه‌اندازی یک حلقه چاه آب متروکه در نزدیکی این روستاها تأمین شد.

علیرضا کاکاوند با بیان اینکه این حلقه چاه حدود ۴۰ سال غیر فعال بوده، گفت: آب منطقه‌ای کرمانشاه برای تأمین آب مورد نیاز اهالی این روستاها مجوز تجهیز و راه اندازی این حلقه چاه را صادر کرده است.

وی افزود: در کمتر از یک ماه عملیات اجرایی راه اندازی این چاه قدیمی انجام و آب به روستاهای هدف تزریق شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: برق این چاه با همکاری شرکت توزیع برق استان در کمترین زمان ممکن وصل شد.

کاکاوند با تاکید بر فرهنگ استفاده صحیح از آب، گفت: هم‌اکنون آب شُرب این روستاها وصل است و هیچ‌گونه مشکلی از لحاظ کمبود و کیفیت آب وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کنتورگذاری در این روستاها انجام نشده است، از مردم خواست با مدیریت مصرف آب همکاری لازم را با شرکت آبفا انجام بدهند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا