شهرستان ها

شهر جدید سهند به الگوی شهرهای ایران تبدیل می‌شود

تبریز- فرماندار اسکو با اشاره به طرح جامعه ایمن و مروج سلامت سهند گفت: با اجرای پروژه «سهند شهر سالم» این شهر جدید به الگوی شهرهای ایران تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بابک رضی منش ظهر امروز در میزگرد خبری پروژه «سهند شهر سالم» گفت: پروژه شهر سالم سهند از سال ۱۳۹۵ کلید خورده و تاکنون بیش از ۱۰۰ جلسه تخصصی با حضور دستگاه‌های اجرایی در این خصوص برگزار شده است.

وی با بیان اینکه این شهر ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مهم و اساسی برای تحقق شهر ایمن و سالم دارد، افزود: با اجرای این پروژه شهر جدید سهند به الگوی تمام شهرهای کشور تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام برنامه‌هایی که باعث سلامت مردم می‌شود در این طرح برنامه ریزی و اجرا می‌شود، ادامه داد: شهر سالم مبتنی بر اقدامات جامعه محور بوده و موفقیت این طرح به حضور مردم و سازمان‌های مردم نهاد بستگی دارد که در این زمینه آموزش‌ها و فرهنگ سازی های لازم به مردم داده شده است.

رضی منش ادامه داد: ارزیابان سازمان بهداشت جهانی WHO در آذر ماه سال جاری جهت ارزیابی نهایی پروژه شهر سالم سهند به این شهر سفر خواهند کرد و در صورت موفقیت، این شهر به عنوان اولین شهر سالم کشور ثبت خواهد شد.

وی با اشاره به مشارکت ۱۸ دستگاه اجرایی در قالب پنج کمیته تخصصی، افزود: ادارات مختلف شهرستان اسکو و شهرداری سهند و شرکت عمران شهر جدید سهند مسئولیت کمیته‌های مختلف در این زمینه را بر عهده دارند.

فرماندار اسکو سپس افزود: شهر سهند یک ساختار مدرن داشته و تمام مسائل شهرسازی مدرن در آن رعایت شده است. این شهر به صورت محله محور احداث شده و بافت ناکارآمد و حاشیه نشین ندارد.

وی با اشاره به راه اندازی اورژانس اجتماعی در سهند گفت: شناسایی آسیب‌های اجتماعی و انجام مداخلات روانی و اجتماعی از مهمترین اهداف این اورژانس بود که در این زمینه نقشه خطرپذیری آسیب‌های اجتماعی با هدف متمرکز کردن و هدفمند کردن آموزش‌ها، افزایش حساسیت در مناطق مختلف شهری و تسهیل برنامه ریزی علمی و عملی در حوزه آسیب‌ها تدوین شده است.

رضی منش افزود: کمپین‌های کاهش مصرف نمک، روغن، قند و شکر و همچنین کمپین مصرف شیر و لبنیات، کمپین افزایش فعالیت فیزیکی و کمپین کنترل خشم و پرخاشگری از جمله برنامه‌ها در راستای اصلاح سبک زندگی در جامعه و خانواده، اجرای طرح فرهنگی، گل به جای سیگار، برنامه مدرسه آگاه، طرح اورژانس یار از جمله دیگر اقدامات در این حوزه است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا