شهرستان ها

افزایش زیرساخت‌های حوزه سلامت در شفت ضروری است

شفت- فرماندار شفت با اشاره به وضعیت نامطلوب حوزه بهداشت و درمان این شهرستان، گفت: افزایش زیرساخت‌های حوزه سلامت در شفت ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن موسوی ظهر چهارشنبه در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در فرمانداری شفت با قدردانی از تلاش شبانه روز کادر درمان و پرستاران در مقابله با کرونا، اظهار کرد: شهرستان شفت در حوزه سلامت عقب مانده است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد جمعیت شفت در روستاها ساکن هستند، افزود: زیرساخت‌های حوزه سلامت در این شهرستان با توجه به گردشگر پذیر بودن باید بیشتر توجه شود.

فرماندار شفت در ادامه با اشاره به کمبود امکانات و نیروی انسانی در بیمارستان امام رضا (ع)، گفت: یکی دیگر از مشکلات حوزه سلامت این شهرستان عدم فعالیت ۲۴ ساعته مراکز بهداشتی در سطح دهستان‌های شفت است.

وی به آمادگی ایجاد یک مرکز درمانی و آموزشی جامع در بخش احمد سرگوراب با بهره گیری از ظرفیت خیران اشاره و تصریح کرد: در حوزه نیروی انسانی، افزایش زیرساخت‌ها بهداشت و درمان و تجهیزات باید به شهرستان شفت توجه شود.

ضریب ۲۰ درصدی اشغال تخت در بیمارستان امام رضا شفت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با اشاره به ضریب پایین اشغال تخت در بیمارستان امام رضا (ع) شفت، اظهار کرد: توزیع امکانات در حوزه سلامت بر مبنای جمعیت و ضریب اشغال تخت است که این ضریب در بیمارستان شفت ۱۷ تا ۲۰ درصد است.

انوش دهنادی مقدم با اشاره به راه اندازی بخش جراحی در شفت، افزود: راه اندازی دستگاه اکسیژن ساز در این شهرستان با توجه به ضریب پایین اشغال تخت و جمعیت پایین شفت به صرفه نیست.

وضعیت نامطلوب بیمارستان امام رضا (ع) شفت

مدیر شبکه بهداشت و درمان شفت نیز در این نشست با اشاره به کاهش درآمد بیمارستان امام رضا (ع) این شهرستان با شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: درآمد بیمارستان نسبت به هزینه‌های آن یک سوم است.

سلیمانی با بیان اینکه وضعیت درآمدی بیمارستان شفت نسبت به گذشته بهبود یافته است، افزود: اختصاص پزشکان متخصص از جمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای شهرستان شفت است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا