بین الملل

کوبا: دروغگویی رویه‌ای معمول در سیاست خارجی آمریکا است


وزیر خارجه کوبا با انتقاد از سیاست خارجی آمریکا، دولت این کشور را تهدیدی علیه صلح و ثبات منطقه و جهان توصیف کرد.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر خاجه کوبا چهارشنبه در توییتی از سیاست خارجی آمریکا انتقاد کرد و این کشور را تهدید اصلی علیه ثبات منطقه و جهان بر شمرد.

به نوشته خبرگزاری «پرنسا لاتینا» «برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا در توییت خود آمریکا را  تجاوزگر و تهدید علیه صلح و ثبات منطقه و جهان خواند. وزیر خارجه کوبا در توییت خود نوشت، «دروغگویی» به یک اقدام معمول درسیاست خارجه آمریکا مبدل شده است. این تجاوزگری همچنان تهدید اصلی صلح و امنیت در منطقه است.

او در توئیتر نوشت: «دروغگویی رویه‌ای معمول در سیاست خارجی آمریکا است. ستیزه‌جویی آمریکا کماکان تهدید اصلی علیه صلح و امنیت منطقه است.»

«میگوئل دیاز کانل برمودز» رئیس‌جمهور کوبا نیز چندی قبل در سخنرانی مجازی خود در هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل به شدت از سیاست‌های ایالات متحده آمریکا انتقاد کرد.

رئیس‌جمهور کوبا با انتقاد از سیاست‌های دوگانه دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد: «دولت دونالد ترامپ با هدف توطئه و براندازی، همکاری در حوزه دموکراسی و حقوق بشر را دستکاری می‌کند و این در حالی است که در قلمرو این کشور، عملاً تا حد کنترل نشده‌ای ابراز نفرت، نژادپرستی، بی‌رحمی پلیس و بی‌نظمی در نظام انتخاباتی و حق رأی شهروندان وجود دارد.»

آمریکا مدت‌هاست که کوبا را به بهانه‌های واهی تحریم کرده است. چندی قبل یک مقام ارشد دولت کوبا در خصوص ادامه روابط دیپلماتیک با آمریکا گفت، تا زمانی‌که واشنگتن تحریم‌های اقتصادی را علیه کوبا حفظ کند، خیلی دشوار است که بتوان درباره پیشرفت در خصوص روابط دوجانبه به طور جدی فکر کرد.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا