شهرستان ها

کسب ۲ رتبه خبرگزاری مهر در جشنواره ملی اشکواره حسینی

آمل- خبرگزاری مهر مازندران دو رتبه جشنواره ملی فرهنگی و هنری اشکواره حسینی را که در آمل برگزار شد، کسب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرونده سومین همایش فرهنگی هنری اشکواره حسینی چهارشنبه شب با تجلیل از صاحبان آثار برتر در آمل بسته شد.

این جشنواره که برای سومین سال پیاپی در آمل برگزار شد، در بخش‌های تئاتر، شعر، عکس، سرود، رسانه و متن ادبی با موضوع امام‌حسین (ع) و مدافعان حرم و ویژه سردارسلیمانی از ۲۴ مهر آغاز به کار کرده بود و بیش از پنج هزار اثر از مناطق مختلف کشور ارسال شده است.

در این جشنواره و در حوزه رسانه، مهدی غلامی در بخش تیتر با تیتر نذر برنج رسم عاشقی و ارادت شالیکاران مازندران به امام حسین (ع) علیرضا نوری کجوریان در بخش گزارش با گزارش همگام با قدم‌هایی در مسیر عاشقی از خبرگزاری مهر حائز رتبه شدند.

اداره کل فرهنگ وارشاد مازندران در بازنشر آثار برتر اشکواره حسینی حمایت می‌کند

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران گفت، که این اداره کل با همه توان وابزارهای کاربردی خود در بازنشرآثار منتخب وبرتر سومین اشکواره فرهنگی هنری حسینی حمایت می‌کند.

عباس زارع افزود: این اقدام اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران در راستای ماندگاری وانتقال ارزش‌های دینی وانقلابی به عموم جامعه به ویژه نسل جوان برای الگوگیری از این خرده فرهنگ‌ها است.

وی با بیان اینکه بخش عکس، رسانه، متن ادبی می‌تواند پیشگام سومین اشکواره حسینی در بازنشردر شبکه‌های اجتماعی وچاپ کتاب ویا مجلات تخصصی باشد، تصریح کرد، تولیدات با محتوای غنی وفاخر فرهنگی وهنری درفهم بهتر مخاطب و درک درست از واقع تاریخی تأثیر زیادی دارد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران، با بیان اینکه زبان هنر وارائه تولیدات فاخرهنری در دهه‌های اخیر توانسته درتاثیر و باورپذیر مردم نسبت به وقایع تاریخی اثر مثبت خود را در جامعه ما بگذارد، گفت: تولید فیلم‌های فاخر سینمایی وتلویزیونی از جمله مختارنامه، امام علی و یوسف پیامبر و نمونه‌های دیگر، تا سال‌ها دراذهان عموم خواهد ماند و این تاثیربالای هنر در میان مردم است.

سهم ناچیز بودجه فرهنگی درمازندران

زارع، اعتبارهای تخصصی به بخش فرهنگی مازندران را بسیار کم وناچیز خواند، ادامه داد، متأسفانه کل تخصصی بودجه بخش فرهنگی به مازندران با ۲۲ شهرستان حدود ۵۰ میلیون تومان بوده که با توجه به وضعیت استان وبرگزاری برنامه‌های مهم فرهنگی وهنری بسیار ناچیز هست.

وی ادامه داد، با این اوضاع بد مالی ونیز تداوم شرایط کرونایی که حدود ۸ ماه کسب وکارهای فرهنگی را مختل وبه تعطیلی کشاند، نیازمند همراهی دیگردستگاه های شهرستانی با اهالی فرهنگ وهنر هستیم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا