سیاسی

آموزش و پرورش بنگاه اشتغال‌زایی نیست/ نظام تعلیم و تربیت موتور پیشران حرکت جامعه است


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در جلسه هم‌اندیشی تشکل‌های دانشگاه فرهنگیان با رئیس مجلس با انتقاد از بی‌توجهی برخی مسئولان به سیاست‌های کلی گفت: آموزش و پرورش بنگاه اشتغال زایی نیست، نظام تعلیم و تربیت موتور پیشران حرکت جامعه است.


به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، جلسه هم اندیشی صاحب نظران اعضای تشکل های دانشگاه فرهنیگان با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

سجاد صدیقی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در این جلسه خطاب به رئیس مجلس با اشاره بی توجهی برخی مسئولان نسبت به سیاست های کلی ابلاغ شده توسط رهبر معظم انقلاب، گفت: متاسفانه نه در قانون اساسی و نه در قانون عمومی جایگاه حقوقی برای پیگیری و نظارت بر اجرای سیاست های کلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اگر مدیر و مسئولی از اجرای فرامین رهبری شانه خالی کرد چه کسی باید آنها را مواخذه کند؟ افزود: جناب آقای قالیباف، اگر وزیری در دوره وزارت خود نسبت به این سیاست ها بی توجهی کرد و خلاف آن عمل کرد؛کدام مرجع قانونی این وزیر را محاکمه می کند؟ مجلسی که عنوان انقلابی دارد باید ورود جدی کرده و در وهله اول تکلیف سیاست های کلی را روشن کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: سه طرح اخیرا مطرح شده در مجلس در تضاد با فرمایشات رهبری است. ایشان در ۱۱شهریور صراحتا خطاب به مجلس در زمینه جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر رجایی تذکر دادند.

صدیقی در پایان گفت: نمایندگان برای رای جمع کردن می خواهند نیروهایی را برای استخدام به آموزش و پرورش تحمیل کنند و وزیر آموزش و پرورش را را تحت فشار قرار می دهند. آموزش و پرورش بنگاه اشتغال زایی نیست نظام تعلیم و تربیت موتور پیشران حرکت جامعه است.

به گزارش فارس، رئیس مجلس در ادامه نکاتی را درباره مسائل ارائه شده از سوی نمایندگان تشکل‌های دانشجویی بیان کرد که در اینجا آمده است.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا