شهرستان ها

توجه به یافته‌های مراکز پژوهشی در برخورد با مجرمان/قانون اجرا شود

همدان – امام جمعه همدان توجه به یافته های مراکز پژوهشی در برخورد خلاقانه با مجرمان را در پیشگیری از جرم امری لازم برشمرد و گفت: شرط لازم برای اجرای قانون قاطعیت در اجرای آن قانون است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی بعد از ظهر پنج شنبه در دیدار فرماندهان انتظامی استان همدان هفته نیروی انتظامی را فرصتی مغتنم برای تقدیر از خدمات پرسنل این نهاد دانست و اظهار کرد: اقتدار و نیروی انتظامی موضوعاتی هستند که با یکدیگر گره خورده‌اند و آنچه از آن تداعی می‌شود اقتدار اجتماعی نیروی انتظامی است.

وی با بیان اینکه خدمات اجتماعی نیروی انتظامی در سطح جامعه نشان دهنده میزان تأثیرگذاری این مجموعه در زندگی مردم است، گفت: بسیاری از افراد در مکان‌های مختلف به نحوی در ارتباط با مجموعه خدمات نیروی انتظامی هستند.

امام جمعه همدان نیروی انتظامی را مظهر اقتدار ملی و اقتدار اجتماعی در جامعه برشمرد و گفت: به همین دلیل امنیت امروز جامعه ارتباط مستقیمی با زحمات شبانه روزی پرسنل انتظامی دارد.

آیت الله شعبانی با تاکید بر اینکه اقتدار دارای معنای وسیعی است و یکی از مصادیق اقتدار، حفاظت از ارزش‌های جامعه و پایبند بودن جامعه به ارزش‌های موجود است گفت: نیروی انتظامی دارای وظیفه مهمی در این زمینه است.

امام جمعه همدان با گرامیداشت یاد شهید محمد محمدی که اخیراً به شهادت رسید، عنوان کرد: مایه تأسف است در کشور اسلامی آمر به معروف و کسی که در مقابل ناامن کنندگان جامعه ایستاده، مظلومانه به شهادت می‌رسد.

وی خواستار حمایت از آمرین به معروف شد و گفت: امر به معروف نه به معنای پرخاشگری و نا امن کردن فضا برای دیگران بلکه مبتنی بر روابط انسانی و مظهر مهرورزی و احساس امنیت در جامعه است.

وی شرط لازم برای اجرای قانون را قاطعیت در اجرای قانون برشمرد و اظهار داشت: ضمانت اجرایی قانون در جامعه قاطعیت در برخورد و اجرای یک قانون است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه شهید محمدی برای حمایت از ناموس این کشور به شهادت رسید، گفت: نیروی انتظامی و آمران به معروف نباید اجازه دهند مجرمان در جامعه احساس امنیت کنند و به راحتی به ناموس این کشور تعدی صورت گیرد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ترویج خلاقیت در برخورد و پیشگیری با جرایم، اظهار کرد: امروز توجه به مراکز پژوهشی در برخورد خلاقانه با مجرمان در پیشگیری از جرم امری لازم است.

آیت الله شعبانی با اشاره به اینکه در برابر تمامی حمایت‌هایی که در فضاهای مختلف از مجرمین صورت می‌گیرد باز هم ما شاهد امنیت و اقتدار در کشور هستیم، مطرح کرد: اگر به دنبال موفقیت هستیم باید به دنبال نقد درونی باشیم و خودمان دلسوزانه ضعف‌ها را پیدا کنیم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا