شهرستان ها

هشدار معاون استاندار آذربایجان شرقی به نانوایان متخلف

مرند- معاون استاندار آذربایجان شرقی به نانوایان متخلف هشدار داد در صورت تخلف، پروانه آنان باطل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، داوود گرشاسبی فرماندار ویژه مرند عصر امروز در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مرند ابراز داشت: اتحادیه غله و اتاق اصناف و اتحادیه نانوایان مسئول رسیدگی به مشکلات آرد و نان هستند.

وی افزود: کم فروشی و گرانفروشی، عدم رعایت ساعت پخت مهمترین مشکلات نانوایان شهرستان مرند است که این موارد و عدم نظارت دقیق عامل قاچاق نان و آرد در شهرستان مرند شده است.

وی تاکید کرد: برخی نانوایان روی شیشه مغازه خود نصب کرده‌اند که به علت عدم اختصاص سهمیه آرد تعطیل هستند اما چنین چیزی صحت ندارد و اتاق اصناف و اتحادیه نانوایان نیز با آنان برخورد نمی‌کنند.

فرماندار ویژه مرند با اتمام حجت به نانوایان متخلف خطاب به اتاق اصناف عنوان کرد: حدود ۸۰ متقاضی جدید نانوایی داریم یا خودتان وضع را اصلاح کنید یا در نانوایی‌ها از نیروهای بسیج کمک می‌گیریم و حقوق آنها را نیز از نانوایان متخلف اخذ خواهیم کرد و اگر نتیجه نگرفتیم پروانه متخلفان را باطل می‌کنیم.

گرشاسبی تصریح کرد: هیچ اتفاق و یا کاهش سهمیه در حوزه آرد و نان این شهرستان نیفتاده اما اگر دزدی شده یا کم کاری صورت گرفته از طرف اتاق اصناف و اتحادیه نانوایان باید مورد رسیدگی و نظارت دقیق قرار گیرد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: نانوا چرا باید به مردم بگوید سهمیه‌ام کم شده است. برای سودجویی بیشتر ملت را با دولت درگیر می‌کنند اگر هر نانوای لواش پزی که نمی‌تواند نان بپزد کنار برود تا از متقاضیان جدید استفاده کنیم.

فرماندار ویژه مرند تاکید کرد: با کسی تعارف نداریم اگر مجبور شویم پروانه ۸۰ نانوا را باطل می‌کنیم، برخی نانوایان علیه دولت و حاکمیت شورش ایجاد می‌کنند ما به شدت با آنها برخورد می‌کنیم.

وی خطاب به اتاق اصناف و اتحادیه نانوایان شهرستان ابراز داشت: تاکنون با کدام یک از نانوایان متخلف برخورد شده اگر برخوردی صورت گرفته چرا به مردم اعلام نشده است.

فرماندار ویژه مرند با اشاره به اینکه باید ایراد چرخه تولید و عرضه آرد و نان را اصلاح کرد گفت: استاندارد نانوایی‌ها در شهرستان مرند بالاتر از میانگین استانی و کشوری است اما چرا باید در این شهرستان شاهد کمبود نان باشیم در حالی که در این شهرستان به ازای هر ۵۰۰ نفر یک نانوایی فعالیت می‌کند.

گفتنی است؛ شایعه کمبود آرد و نان موجب ازدحام جمعیت و شلوغی مقابل نانوایی‌های شهرستان مرند شده است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا