شهرستان ها

پیشگیری از وقوع جرم در کرمانشاه باید با جدیت دنبال شود

کرمانشاه – رئیس کل دادگستری استان گفت: پیشگیری از وقوع جرم در استان کرمانشاه باید با جدیت از سوی پلیس و دستگاه قضائی دنبال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز توسلی زاده در دیدار با فرمانده انتظامی استان، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته ناجا از تلاش‌های کارکنان پلیس قدردانی و اظهار کرد: امروز در سایه تعامل و هم افزایی خوبی که میان نیروی انتظامی و دستگاه قضائی وجود دارد امنیت مطلوبی در کشور و به تبع آن کرمانشاه حاکم است.

وی ادامه داد: پلیس و دستگاه قضائی بال‌های امنیت بخش جامعه هستند که وقتی کنار هم قرار می‌گیرند رعب و وحشت در دل مجرمان و مخلان نظم و امنیت عمومی حاکم می‌شود چرا که این موضوع را دریافته‌اند دیر یا زود تسلیم قانون خواهند شد.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه با بیان اینکه مأموریت‌های پلیس و دستگاه قضائی بسیار بهم نزدیک و هر ۲ در راستای گسترش عدالت و حق‌طلبی در جامعه است، افزود: حمایت این ۲ نهاد از یکدیگر در اجرای برنامه‌ها موضوع مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد.

وی در ادامه نزاع خیابانی، سرقت، مفاسد اقتصادی و سایر موارد را از جمله جرایم آزاردهنده در جامعه عنوان کرد و گفت: کنترل این جرایم و برخورد قاطعانه با مجرمان از جمله موضوعاتی است که باید در دستور کار هم دستگاه قضائی و هم پلیس قرار گیرد.

توسلی‌زاده خاطرنشان کرد: برخی جرایم که به تعدادی از آنها اشاره شد را باید جدی گرفت چرا که به سادگی از کنار آن عبور کردن می‌تواند برای جامعه خطرناک باشد، هرچند هم پلیس و هم دستگاه قضائی با توجه به اشرافیت خوبی که بر موضوعات دارند برخورد قاطعانه با آنها را در دستور کار داشته و دارند.

وی یادآور شد: موضوع بسیار مهمی که باید دستگاه قضائی و پلیس به آن توجه داشته باشند پیشگیری از وقوع جرایم با اقدامات فرهنگی و ارائه آموزش‌های لازم به اقشار مختلف است، چرا که قطعاً این کار هزینه‌های به مراتب کمتری نسبت به برخوردهای قانونی خواهد داشت.

رئیس‌کل دادگستری کرمانشاه افزود: موضوع پیشگیری از وقوع جرم در استان نیز باید با جدیت از سوی پلیس و دستگاه قضائی دنبال شود و در این میان معاونت اجتماعی با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری می‌تواند راهکارهایی برای پیشگیری از وقوع جرایم ارائه کنند.

وی با اشاره به حجم بالای پرونده‌های ورودی به محاکم قضائی، گفت: این کار رسیدگی به آنها را طولانی می‌کند در حالی که شاید بتوان میان افراد درگیر در پرونده‌ها صلح و سازش برقرار و از ارسال آن به دستگاه قضائی خودداری کرد.

توسلی زاده نقش پلیس در برقراری صلح و سازش میان افراد درگیر در پرونده‌ها را بسیار مؤثر ارزیابی کرد و اظهار کرد: ارائه مشاوره‌های مناسب قطعاً به صلح و سازش در بسیاری از پرونده‌ها منجر می‌شود که البته این کار هم در حال انجام است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه بار دیگر از آمادگی دستگاه قضائی برای حمایت از برنامه‌های پلیس خبر داد و گفت: با حضور سردار جاویدان در رأس فرماندهی انتظامی استان شاهد ارتقا امنیت در کرمانشاه هستیم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا