شهرستان ها

تردد در جاده‌های خراسان شمالی ۳۲ درصد کاهش یافت

بجنورد- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ترددهای خروجی از این استان در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی، جعفر شهامت اظهار کرد: ترددهای خروجی از این استان در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی بیان داشت: در نیمه نخست امسال بیش از ۳ میلیون و ۲۹۱ هزار تردد خروجی از استان ثبت شده است که این رقم در مدت مشابه پارسال بیش از چهار میلیون و ۸۶۵ هزار تردد بوده است.

وی علت کاهش تردد در جاده‌های استان را شیوع کرونا و تأثیر آن بر مسافرت‌ها عنوان کرد.

شهامت همچنین از کاهش ۲۹ درصدی شمار ترددهای ورودی به استان خبر داد و گفت: نیمه نخست سال جاری بیش از ۳ میلیون و ۳۳۰ هزار دستگاه خودرو وارد این استان شده است که این رقم در مدت مشابه پارسال بیش از ۴ میلیون و ۶۶۸ هزار دستگاه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی با اشاره به تلاش برای هوشمندسازی کنترل ترددهای جاده‌ای در استان گفت: اکنون ۲۲ دستگاه دوربین نظارت تصویری و ۲۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت فعال در سطح جاده‌های استان نصب شده است که تردد در جاده‌ها به وسیله این تجهیزات رصد و کنترل می‌شود.

وی در انتها گفت: تردد وسایل نقلیه عبوری از استان به وسیله ۴۷ دستگاه تردد شمار نصب شده در سطح جاده‌های استان مخابره می‌شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا